Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Splendid trekt hoofd constant helemaal naar achter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Splendid trekt hoofd constant helemaal naar achter

Hallo,

Een van mijn splendid jongen buigt haar hoofd de hele tijd helemaal naar achter. Niet een klein beetje maar dus helemaal zodat achterkant hoofd op de rug zit. Ze wordt ook door de andere jongen weggezet in het blok. Ook haar evenwicht is belabberd.

Ze is twee weken oud en heeft dit nu twee dagen. Het is de laatst geborene uit het nest. De overige jongen zijn sterk en op kracht. Deze is niet ondervoed maar lang niet zo sterk en groot.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En wat ik moet doen?

Omdat het gaat om een "achterblijver" dien ik een onderscheid te maken tussen verschillende mogelijke ziektetoestanden.

In eerste instantie een superdosis vitamine B geven. Dit kan onder de vorm van biergist in het drinkwater of via het eivoer. Biergist kan je kopen in diverse winkels omdat het meestal verkocht wordt als een duivenproduct.

Bij deze splendid kan u best de gemaakte biergistsuspensie in drinkwater rechtstreeks in de bek geven, omdat z'n toestand reeds vergevorderd is en gaat neigen naar een terminaal stadium.

Na 24 uren zou u al enig effect moeten zien. Na enkele dagen zou de toestand merkelijk moeten verbeterd zijn.

Is dat niet het geval dan raad ik u aan om euthanasie toe te passen, want dan bestaat er een vermoeden van een paramyxovirusinfectie en dat soort infecties wenst u niet in uw hokken. Beter preventief werken vooralleer de hel losbarst.

Opmerking

Dank. Ik heb hem eruit gehaald en euthanasie laten ondergaan. In zulke gevallen neem ik nooit een risico. Wat is het risico op besmetting? Dit is pas twee dagen aan de gang....

Opmerking

ik zou heel snel de vogels op de paramyxovirusinfectie testen is deze positief alle vogels ruimen is dan het beste

Opmerking

Wat is het risico op besmetting?

Opmerking

is deze positief alle vogels ruimen is dan het beste
            Maar in de praktijk doet niemand dat...gelet op de kostprijs van de test en de waarde van de vogels.

Of mogen we de faktuur naar Andre sturen ?

Opmerking

Dank. Wat vind u trouwens een goed supplement? Mag ik uit het bovenstaande trouwens opmaken dat dit niet perse hoeft te betekenen dat de ouders ziek zijn? Maar dat dit speling van het lot is?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                Maar in de praktijk doet niemand dat...gelet op de kostprijs van de test en de waarde van de vogels.

Of mogen we de faktuur naar Andre sturen ?
                mooi hebben we dat ook weer gehad, ik wou alleen maar een tip geven maar dat wordt dus niet op prijs gesteld, dus hou ik mij verder maar weer stil

Opmerking

Even voor de goede orde...het hoeft het toch niet te zijn?

Wat zou je trouwens aanbevelen als voedingssupplement?

Opmerking

Mag ik uit het bovenstaande trouwens opmaken dat dit niet perse hoeft te betekenen dat de ouders ziek zijn? Maar dat dit speling van het lot is?
                    Wat zou je trouwens aanbevelen als voedingssupplement?
                    Bv. Breedmax, Fertivit, mogelijk nog wel anderen.

Opmerking

Even een update: de andere jonkies doen het gelukkig goed. Goede groei en geen rare, enge trekjes.ik houd de boel wel goed in de gaten uiteraard.

Opmerking

Goed zo, observatie is belangrijk.

Opmerking

Rode palmolie schijnt heel goed te zijn.

Opmerking

ik neem met zulke vogels geen risico,deze worden zou snel mogelijk ge euthaniseert

Opmerking

Als er nooit word ge experimenteert dan zul je veel dood maken en ook geen resistentie in je vogel bestand kweken. En dit is wel nodig gezien er altijd zogenaamde liefhebbers zieke vogels gauw te gelden maken.

Opmerking

Working...
                              X