Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spreidpootjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spreidpootjes

hallohallo daar was ik weer met een vraag

ik heb nu weer jonge catharina parkieten de oudste is nu ongeveer 7 dagen me vorige nestje hadden de kleintjes spreidpootjes nu ben ik bang dat deze het ook hebben is het verstandig nu al de pootjes proberen bij elkaar te doen zodat ze onder hun lichaam groeien of ni

groetjes prutser25

Als ze nu weer spreidpoten hebben kunt u beter kijken of er iets aangepast moet worden:
    Meer kalkrijk voedsel in de broedtijd, ander broedblok waarin de jongen iets meer ruimte hebben.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eabe80
      Als ze nu weer spreidpoten hebben kunt u beter kijken of er iets aangepast moet worden:
      Meer kalkrijk voedsel in de broedtijd, ander broedblok waarin de jongen iets meer ruimte hebben.
      Dit zal de spreidpootjes van deze vogel(s) nu niet oplossen, helaas.

Oplossing zou kunnen zijn om de pootjes bij elkaar te binden, zie de links in andere topic(s) voor de voorbeelden en tips).

En voor volgend nest inderdaad bedenken of het door de ouders vererft wordt of dat er een andere oorzaak is.

Sterkte!

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

ben benieuwd ik heb een foto gemaakt van het oudste jong deze is vandaag 9 dagen oud na hoeveel dagen zouden ze eigenlijk op hun pootjes kunnen staan en zou iemand mij kunnen vertellen wat jullie van de stand van de pootjes vinden

groetjes prutsen25
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Het is moeilijk te zien van bovenaf, maar dat is ook gelijk een goed teken. Het spreidpootje lijkt verdwenen.

Kijk maar eens naar mijn zebravink. Daar staat de poot echt helemaal haaks op het lichaam.

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

ja zo hadden de vogeltjes van me vorige nest het ook en omdat dit het eerste koppeltje is waar ik mee kweek ben ik dus eigenlijk vanalles nog aan het ontdekken

en was dus een beetje bang of het nou wel of niet goed zou zijn

groetjes prutser25

Opmerking

Heeft een parkiet of andere vogel met spreidpoten wel een waardig leven?
              Groetjes,
              Edith

Kweeknummer- 5TCU

www.onzeparkieten.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door onzeparkieten
                Heeft een parkiet of andere vogel met spreidpoten wel een waardig leven?
                Goeie vraag Edith,

Ik heb het zelf ook 2 x gehad spreidpootjes bij 2 nestjes, ik kijk het dan altijd even aan, mocht het zo zijn dat het vogeltje er gewoon mee op de zitstok kan zitten, prima.

Maar als het een grondzittertje wordt, wordt het vogeltje geruimd.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ja inderdaad dat is wat we gaan doen, even kijken hoe dit gaat verlopen, wordt het iets beter, kan het er mee uit de poten, en anders is het sneu maar dan moet ik het stoppen.
                  Groetjes,
                  Edith

Kweeknummer- 5TCU

www.onzeparkieten.nl

Opmerking

Working...
                  X