Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurslagen splendid. Wat kan het worden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleurslagen splendid. Wat kan het worden?

Hallo,

Ik heb jonkies van een lutino roodbuik vrouwtje X wildkleur roodbuik split lutino.

Welke kleurslagen kunnen hieruit komen?

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenc
    Hallo,

Ik heb jonkies van een lutino roodbuik vrouwtje X wildkleur roodbuik split lutino.

Welke kleurslagen kunnen hieruit komen?

Mmmm, niemand een idee? Kan ik het ergens online vinden misschien?

Opmerking

Split ino X ino geeft 1/4 ino mannen, 1/4 ino poppen, 1/4 split ino mannen en tot slot 1/4 normale poppen.
      Roodbuik X roodbuik geeft roodbuik, wel in verschillende variaties.

Uitkomsten online zoeken kan op gencalc.com.

Opmerking

Ha, dank je, maar wat bedoel je met 'geeft verschillende combinaties'? Doel je dan op de vier eerder geschetste combi's? Of kan de 1/4 normale pop-variant verschillende combinaties opleveren qua kleur?

Opmerking

Roodbuik is een selectievorm. Roodbuik X roodbuik geeft allemaal roodbuiken maar de een is roder dan de ander.

Opmerking

Net een foto gemaakt. Vrees iets te donker. Maar misschien valt er al iets van te zeggen?

Opmerking

Bij dezen de foto.
              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Een iets betere foto nu . De splendid is namelijk uitgevlogen. Zou iemand mij kunnen vertellen van de vier hier bovengenoemde kleurslagen dit is? En is al te zien of dit een mannetje of vrouwtje is?
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

zo te zien pallid,groen dus een pop

Opmerking

Ik ben echt een leek op dit gebied....maar hoezo 'groen dus een pop'?

Opmerking

(pallid,groen)dat is zo gezegt een wildkleur met de pallid faktor.dus je man is ook pallid(de slagpennen en nagels zijn niet pikzwart zoals bij een wildkleur)of split pallid,dit zie je niet.de pallid jongen die uit jouw koppel komen zijn allemaal poppen.omdat je kweek pop geen pallid bezit

Opmerking

Hierbij mijn mannetje.
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

En nog een keer mijn jonkie. Ik kan je redenering volgen :-) . Maar niet de gedachte dat omdat mijn kweekpop geen pallid bezit, dit een pop moet zijn. Dan zou het toch juist een mannetje moeten zijn?
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Van splendids heb ik weinig verstand maar
                            Indien je wildkleurman split is voor pallid kan hij niet meer split zijn voor inno omdat pallid en inno 2 verschillende uitvoeringen zijn voor hetzelfde gen (multiple allelen).
                            Indien hij op een Z al een wildkleurallel draagt is op het overblijvende enkel plaats voor Inno of Pallid

Uit deze combinatie zal je dus nooit lutino halen.
                            De mannen zullen split zijn voor inno of PallidInno zijn.
                            De poppen wildkleur of pallid.

Indien het jong een man is (heeft veel blauw in de kop) zal het dus een PallidInno zijn.
                            Mvg
                            Dirk

Opmerking

Nou, mijn jong is 'opgedroogd' en bijgekleurd. Dit mooie beestje - vind ik zelf - is het geworden. Lijkt mij een pop toch? Of heb ik het mis? En qua kleurslag nog steeds pallid?
                              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                              X