Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel penanten wil niet!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel penanten wil niet!

ik heb een voliere van 3 bij 4 meter, met een binnenhok van 2 bij 1 meter, in deze voliere zit een koppel valkparkieten, en een koppel penanten. dat gaat goed samen, maar het koppel penanten is nog niet erg bezig met nestelen, er hangt al een groot blok voor ze klaar. ik krijg het idee dat de man een beetje bang is voor de pop. de pop is ook wat forser dan de man. als de man de pop opzoekt om haar bijvoorbeeld te voeren jaagt de pop hem weg, niet op een overdreven agressieve manier, maar ze mogen elkaar nog niet echt.
    wat moet ik nu doen, ze bij elkaar weghalen, zo ja voor hoelang, en welke moet ik dan uit de vertrouwde omgeving weghalen.
    mvg. koen

Geduld

Niks doen Koen, gewoon geduldig wachten tot de pop broeds wordt.
    Dus geen paniek.

Opmerking

Poppen zijn over het algemeen iets groter dan mannen.. Bij vogels waarin geen kleur verschil zit tussen man en pop worden ook liever poppen in gezonden bij een tt omdat deze nu eenmaal forser en groter zijn, en dus meer punten scoren.
      Hoelang zitten de vogels al bij elkaar, gewoon zn gang laten gaan, het weer is er ook nog niet echt naar geweest om te gaan nestelen..

Opmerking

reactie

ongevver 2 weken

Opmerking

2 weken?
          Als het nou 2 jaar was dan zou ik me zorgen gaan maken.

Met andere woorden: Geduld is een schone zaak...

Opmerking

Als de pennanten nog maar 2 weken bijelkaar zijn hoef je nog helemaal niets te verwachten. Kan best zijn dat ze pas in een volgende broedronde beginnen.
            Weet je trouwens zeker dat het een man en pop is?

Opmerking

penanten

ja ik weet zeker dat het een koppel is.
              de pop begint nu al vaker in het broedblok te zitten, en ze kijken meer naar elkaar om.

Opmerking

kan ook zijn dat het blok verkeerd hangt !.

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
                X