Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkieten door een opening.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Parkieten door een opening.

Een lange dunne tak er in leggen helpt vaak, laat de tak aan beide kanten zo'n 15 cm uitsteken en ze snappen het bijna altijd snel.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Een lange dunne tak er in leggen helpt vaak, laat de tak aan beide kanten zo'n 15 cm uitsteken en ze snappen het bijna altijd snel.
      ja hoe bedoel je er een dikke tak inleggen? In het gat waar ze doorheen moeten? probeer ze nu te lokken met trosgiers maar werkt nog niet:P

Opmerking

Heb dezelfde ervaring gehad, maar dan met een koppel gouldamandine : vonden hun weg ook niet naar buiten, terwijl de rest daar geen problemen mee had : ook door zo'n gat van ongeveer 12 cm.

Na enkele dagen heb ik ze beiden door het gat geduwd, ze zaten dus nu buiten, maar helaas vonden ze toen hun weg niet meer naar binnen.

Enkele uren daarna terug naar binnen gebracht door hetzelfde gat, omdat het voedsel binnen stond, maar helaas het mocht niet helpen, want toen vonden ze nog altijd niet terug hun weg naar buiten.

Heeft dit nu met lompigheid te maken : blijft een groot vraagteken.

Hoe los je dit nu op ?

Ik had nog een losse pop, in overschot, die wel vlot haar weg vond, binnen-buiten. Deze gezet bij dit koppel en na een uurtje heen en weer gehuppel binnen-buiten en buiten-binnen, vond het koppel ook eindelijk de weg naar buiten en terug naar binnen.

Helaas heb ik de losse pop er terug moeten uitvangen, want mevrouw lief van het koppel vond de advances van meneer koppel, ten aanzien van de losse pop, niet kunnen, een brug te ver en beide poppen waren begonnen aan een robbertje vrouwencatch.

Daarna is de rust teruggekeerd.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons

Hoe los je dit nu op ?

Ik had nog een losse pop, in overschot, die wel vlot haar weg vond, binnen-buiten. Deze gezet bij dit koppel en na een uurtje heen en weer gehuppel binnen-buiten en buiten-binnen, vond het koppel ook eindelijk de weg naar buiten en terug naar binnen.

Helaas heb ik de losse pop er terug moeten uitvangen, want mevrouw lief van het koppel vond de advances van meneer koppel, ten aanzien van de losse pop, niet kunnen, een brug te ver en beide poppen waren begonnen aan een robbertje vrouwencatch.

Daarna is de rust teruggekeerd.
          Ok bedankt voor de reactie.

De man van de bergparkiet die vond al heel snel de weg naar buiten maar de weg naar binnen is een ander verhaal dat snapt hij nog niet volgens mij misschien omdat naar binnen donkerder is.

De koppel Catharina parkieten snappen het al wel binnen-buiten, buiten-binnen. hoop dat de andere parkieten dit voorbeeld ook gaat volgen.

Het is dus ook gewoon kwestie van afwachten en hopen.

Mooi dat bij jou de rust in ieder geval weer is terug gekeerd.

groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Corte88
            ja hoe bedoel je er een dikke tak inleggen? In het gat waar ze doorheen moeten? probeer ze nu te lokken met trosgiers maar werkt nog niet:P
            Een dunne tak is dus geen dikke...
            Zodat ze ergens houvast aan hebben in een gladde pvc-buis.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parkietkweker
              Van nature zijn parkieten nieuwsgierige dieren en gaan wel op ontdekking uit. Met een tak ervoor/erin en trosgierst zou het denk ik alleen bespoedigen.

Om welke soort gaat het, de ene soort is sneller en nieuwsgieriger dan de andere soort die weer iets terug houdende kan zijn. Dit ook met het oog op de maat van de buis.
              En niet te vergeten... neem aan dat de buis glad is ...
              met ? lijm insmeren en dan metsel zand erdoor rollen zodat het een ruw oppervlak word helpt misschien ook wel.

Mijn ervaring is dat vogels uit TT kooien zelf wel uit het gat komen als ik die los zet.

Succes
              Het gaat om een koppel bergparkieten en koppel barraband parkieten en sinds vandaag zit er ook een koppel valkparkieten in.
              De bergen en Barraband parkieten vinden het nog vrij lastig en wat betreft de valken weet ik het nog niet. dat is afwachten.

Ik vind het wel een strak plan om die buis in te smeren met lijm en bestrooien met zand. Het gaat inderdaad om een gladde pvc buis.

Ik zie het wel in ieder geval bedankt voor je reactie.

groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Een dunne tak is dus geen dikke...
                Zodat ze ergens houvast aan hebben in een gladde pvc-buis.
                Haha daar heb jij helemaal gelijk, Foutje:P

Ok probeer ik dat eerst eens even

Bedankt

Opmerking

Je hebt er nu wat minder aan als de dagen lang worden, maar licht laten branden in het binnenhok kan nog wel eens helpen.

Opmerking

ik doe het als volgt de vogels binnen zetten en binnen voeren een zitstok maken die door de voliere gaat en door de buis als ze dan op de zitstok zitten zien ze naar buiten.mochten ze naar buiten gaan even in de gaten houden of je ze een keer naar binnen ziet gaan zoniet elke keer na het voeren binnen. de vogels weer door de buis naar binnen schuiven nu kunnen ze eerst weer even eten binnen.dit net zolang herhalen tot ze het in de gaten hebben dat er binnen voer is gaan ze niet gelijk naar buiten gewoon gedult houden en laten zitten,leren ze gelijk waar het voer is
                    succes

Opmerking

Working...
                    X