Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aymara's in een gezelschapsvolliere?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Aymara's in een gezelschapsvolliere?

Hallo allemaal,

Graag zou ik horen of iemand ervaring heeft met Aymara parkieten in een (beplante) gezelschapsvolliere met lijsters, kanaries, wildzang en dergelijke?!

Ik weet al dat ze met andere parkieten kunnen, maar dat ze ook agressief kunnen zijn in de broedtijd, daar waar het gaat om b.v. eten en of broedblokken.

Ook zo ik graag weten of ze de beplanting slopen of niet. Ik heb in het verleden al diverse Neophema's gehad en dat ging altijd goed, zowel v.w.b. agressie als ook met slopen.

Graag jullie advies.

Groet Saab

Hoi hoi,

Heeft echt niemand dit al een geprobeerd?????

Toch nog een hele fijne zon(nige)dag verder.

Groet Saab

Opmerking

Misschien had je het volgende verhaal al gelezen?

Ik zie termen als "stressgevoelig" , "warmtebehoeftig" en "gevoelig voor vocht en luchtdrukverschillen".
      Voorgaande is al een poosje terug geschreven natuurlijk, maar zou dit nu nog een rol kunnen spelen?

Zoals u zelf al aangeeft zou een mogelijk aandachtspunt de voedselconcurrentie kunnen zijn?

mvg. Eelke

Opmerking

Beste Eelke,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Bijgevoegde link heb ik bekeken.

Inmiddels heb ik toch een andere soort vogels aangeschaft. Jammer want er zat een ongelooflijk mooi koppeltje. Voor ik iets aankoop zoek ik namelijk eerst altijd uit het hoe en wat betreffende die soort vogels.

Helaas was er toen te weinig info beschikbaar. Ook blijft bij mij de vraag aangaande hoe ze met beplanting omgaan, ik zou het nogal jammer vinden als ze die in een maand geheel slopen. Mocht die vraag alsnog positief uitvallen koop ik ze misschien alsnog.

Mocht iemand anders nog wat informatie hebben verneem ik dat graag!

Groet Saab

Opmerking

Hoi,
          Ik had in mijn voliere Bourkes, Turqouisines, Catharinaparkieten en een koppel Aymara's. Ik moet zeggen ik vond de aymara's geweldig ze kwamen op mijn schouder zitten tijdens het verzorgen en piktten me regelmatig in mijn oor. Maar het nadeel was dat deze vogels erg bazig en soms agressief waren t.o.v. de ander soorten. Als ze gingen eten dan dulden ze niemand in de buurt. uiteindelijk heb ik ze toch weg gedaan omdat dit beter was voor de rest. Ja en het waren parkieten dus lieten ze de beplanting ook niet met rust maar dat was normaal parkieten gedrag. Nu heb ik gekozen voor een voliren met allen maar catharina parkieten en een koppel kanaries die ik nog had en dat gaat uitstekend.
          JHM Jongen

Opmerking

Hoi hoi,

Oorspronkelijk geplaatst door jhmjongen
            Hoi,
            Ja en het waren parkieten dus lieten ze de beplanting ook niet met rust maar dat was normaal parkieten gedrag..
            In het verleden heb ik wel diverse soorten Neophema's gehad maar die lieten de beplanting gelukkig zo goed als met rust!

Bedankt voor je extra info.

Het zijn wel hele mooie vogels.

Groet Saab

Opmerking

Working...
            X