Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedrag Catharina parkieten rond de kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gedrag Catharina parkieten rond de kweek

Ik heb een mooi koppel Catharina parkieten. Sinds een week zitten ze vaak in een broedhok. Dat ging tot vanmorgen heel erg goed. Maar nu zoekt het mannetje steeds het vrouwtje op, maar ze moet daar niets van hebben opeens.
    Ze wijst hem steeds af en hij accepteert dat amper. Ze gaat dan hem uit de weg, gaat niet meer het broedhok in, of ze zit stip op de grond, of stil op een stokje. En elke keer als hij naar haar toe gaat weert ze hem af. Wie weet wat hier aan de hand is. Moet ze een eitje leggen of wat dan ook? De kweker waar ze beiden vandaan komen herkent dit gedrag ook niet. Wie herkent dit wel? Graag advies hierin.
    Alvast heel erg bedankt.

Groet, Karin

Ik hrhet gedrag ook niet, ik zou het gewoon even lekker laten gaan. Misschien heeft ze even n dipje. Zolang ze niet continu achterna wordt gezeten of er bloedvloeit zou ik ze even laten.

Opmerking

Dank je voor je antwoord. Ze communiceert wel, ze kwebbelt. Maar zodra het mannetje in haar buurt komt, dan is het mis. Maar ze vechten niet echt. Ik wacht het nog wel even af.

Opmerking

Zou het kunnen zijn misschien dat ze een eitje moet leggen, want haar rug staat een beetje bol en haar achterkant ook. Ze eet gelukkig wel goed. Maakt dit iemand het duidelijker? Het is voor ons de eerste keer, dus we weten weinig hiervan.

Opmerking

Goed nieuws, gisteravond is ze weer, samen met het mannetje in het broedhok gaan zitten. Geen ruzie, het is dus weer goed tussen die twee. Maar ik zal het nu wel goed in de gaten houden. En straks kijken of ze een eitje heeft gelegd of niet. Een hele opluchting.

Opmerking

uit welk jaar komt de vogel?
            ze kan nog te jong zijn

grt joost

Opmerking

Working...
            X