Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaan de eitjes rollen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gaan de eitjes rollen?

Dag,

Ik heb vorig jaar bij een paartje bourkes 2 keer een mislukt nest gehad omdat de eitjes door het hele nest lagen en dus niet goed bebroed waren.
    Dit jaar dacht dat op te lossen door eerst een laag turf en daarna zaagsel op de nestbodem te leggen.

Nu is afgelopen dagen een paartje turquoisineparkieten begonnen met broeden, alleen heeft de pop het voor elkaar gekregen het meeste turf en zaagsel uit het nestblok te halen. Zie foto in de bijlage hoe het nest er nu bijligt.

Wat denken jullie, ziet dat er goed genoeg uit, of zal ik er zelf alsnog weer turf en zaagsel toevoegen? Risico is dan misschien dat de pop dat niet pikt en stopt met broeden?

groeten en alvast bedankt voor advies,

Sander Bot
    Haren
    Bijgevoegde Bestanden

Gebruik eens een holle bodem.
    http://broedblokken.nl/Holle%20Bodem's.html
    M.v.g. Sepke

Opmerking

Zou t gewoon zo laten. Mijn catharina's gooien ook t hele blok leeg.
      Zo te zien liggen ze wel in n kuiltje in t broedblok.
      Waarschijnlijk hebben de vogels ze vorige x zelf verplaatst door t blok heen. Zolang ze netjes bijelkaar liggen niets aan doen. Soms ligt er 1tje wel eens n beetje afgedwaalt die leg ik er dan weer bij.

Opmerking

Hoii,

zo op de foto te zien lijken het wel houtsnippers ipv houtkrullen.
        Ben je zo niet bang dat de eieren beschadigd raken door de scherpe randen?

mvg marc

Opmerking

niets aan doen

grt joost

Opmerking

Dank voor de adviezen, heb laatst nestcontrole gedaan en alles lijkt inderdaad goed te gaan. groeten, Sander

Opmerking

ik leg zelf altijd bij zoon geval er zaagsel onder als de eitjes bijna uitkomen dan zit de pop vrij vast en accepteert ze het wel ik doe dit voor de jongen zodat die wat in een zacht kuiltje kunnen liggen

Opmerking

Working...
              X