Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Vogels in lijm?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help! Vogels in lijm?

Maandag ben ik naar Parijs gegaan en vandaag pas om elf uur terug.
    Mijn zusje moest op de vogels passen, zoals zij al eerder goed heeft gedaan.

Echter, mijn vogels lijken gelijmd te zijn.
    De valkparkiet heeft in zijn nek en vleugel zijn veren opelkaar geplakt. Het voelt heel hard aan.
    De grasparkiet heeft dit ook.

Ik vermoed dat het lijm is. Ik krijg het niet weg met zeep en water. De vogels plukken constant aan de harde delen.
    Hoe moet ik dit weg krijgen? Moet ik het weg knippen? De rui hebben ze drie weken geleden al gehad.

Ik heb goed gekeken en het lijkt meer nagellak te zijn dan lijm.
    De vogels gedragen zich verder normaal, behalve dat constant plukken. De valkparkiet krijgt het heel klein beetje eruit. De grasparkiet natuurlijk niet, aangezien het op zijn kop zit.

is het mogelijk hars , als je voliere van hout is , is dit een mogelijkheid, de veren eruit trekken lijkt me toch de oplossing ipv oplosmiddelen.

succes

Opmerking

Ik heb een ijzeren kooi. Verder hebben wij geen lijm in huis. Wel heb ik een potje met nagellak in mijn kamer zitten waar mijn zusje dol op is.

Misschien nagellak remover verdunnen met zonnebloemolie? Met een watje erin dippen en dan insmeren op de veren. Eruit spoelen met gewoon lauw water.
      Als dat niet werkt knip ik gewoon de harde delen eruit en trek ik de overgebleven halve veren eruit met een pincet.

Nagellak remover is wel giftig en de vogels zullen zeker weten aan hun veren zitten. Ik ben bang dat ze dus vergiftigd zullen raken.
      Gewoon er meteen vanaf knippen?

Opmerking

ik denk dat het makkelijkste is om gewoon alle harde stukken er voorzichtig af te knippen en de veren er uit trekken en geen nagellak remover gebruiken weet je teminste zeker dat ze niet vergiftigen
        onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

Opmerking

Goed plan, ik hoop alleen voor de vogels, dat je niet alle veren tegelijk eruit trekt?

Doe dit dan het beste elke dag wat.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

De grasparkiet gaat een monnikskapsel krijgen, helaas.
            Bij de valkparkiet valt het gelukkig wel mee.

Dat wordt dus knippen...

Opmerking

De valkparkiet heef al merendeel van de nagellak zelf uit de veren getrokken. Ik hoefde alleen twee veertjes van zijn kop weg te knippen.
              Het ging wel erg lastig. Vogel vasthouden in mijn linkerhand met een handdoek. Vingers om zijn kop omklemmen en heel voorzichtig met een schaar wegknippen.

Nu zit hij zijn veertjes te fatsoeneren op mijn schouder.
              De grasparkiet gaat veel lastiger worden aangezien deze niet tam is. Ik zou hem dus eerst moeten vangen en dan zijn kop vast klemmen.

Elke dag een beetje doen, elke dag wat meer vertrouwen verliezen die ik heb opgebouwd...

Opmerking

Tja, lijkt me heel erg, maar tis niet anders.
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

Ik denk dat ik de grasparkiet maar laat zitten.
                  Hem elke dag opjagen, vangen en stevig vasthouden... Dat lijkt mij niet gezond voor hem.

Opmerking

Maar hoe is die nagellak nu op de vogels gekomen ?

Opmerking

Ik heb geen idee. Ik was niet thuis toen het gebeurd is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                        Ik heb geen idee. Ik was niet thuis toen het gebeurd is.

Als je zusje op de vogels moest passen (waar is dat voor nodig) dan is zij de dader.
                        Ik weet niet hoe oud of slim ze is ,maar ik verwacht dat zij met nagellak je vogels heeft willen opmaken.
                        Als je nog langer van je vogels wilt genieten ,hou dat kind er dan zo ver mogelijk van uit de buurt.

Opmerking

Mijn zusje had al eens eerder op mijn vogels gepast voor drie dagen. Dat ging gewoon goed.
                          Ik heb nog een broertje, een jaar jonger dan ik, en die is wel een echte dierenbeul. Hij heeft mijn vogels al vaker lastig gevallen en ik denk dat hij er nagellak op heeft gesmeerd. Niet mijn zusje.
                          Mijn broertje mag ook niet bij de vogels komen, maar ja. Als ik vier dagen weg ben, neemt hij wel de kans om te pesten.

Volwassen vogels ruien toch een maal per jaar?

Opmerking

Volwassen vogels ruien 2 x per jaar en binnen misschien wel meer.

Slotje op je deur als je weg gaat?
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Zou ik de omstandigheden kunnen nabootsen, waardoor ze weer gaan ruien? Dan komt de grasparkiet ook van dat nagellak af.
                              Gewoon de kamer warmer doen en langer licht?

Ik heb trouwens gewoon een slot op de deur, maar er zijn meerdere sleutels thuis. Erg handig allemaal.

Opmerking

Working...
                              X