Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eenzame handtamme valkparkiet in buitenvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eenzame handtamme valkparkiet in buitenvoliere

Beste cafegangers,

Wij hebben onlangs een buitenvoliere gebouwd van ongeveer 8x3 m.
    Vooral bedoeld om parkieten uit diverse vogelopvangcentra en /of die voorheen een triestig bestaan hebben geleid een mooi leven te geven.

Nu hebben we inmiddels 3 valkparkieten uit de Volgelopvang geadopteerd.
    Twee ervan zijn beste maatjes geworden,maar de andere blijkt handtam te zijn en sterk gericht op mensen.
    Helaas vindt zij/hij geen aansluiting bij de andere vogels.( we hebben ook nog bourkes, kakariki's, grasparkieten en kwartels erbij)
    Ze volgt ons de hele dag en fluit een eentonig deuntje( om horendol van te worden ) om onze aandacht te trekken.
    Het is eigenlijk heel zielig.
    Wat kunnen we het beste doen?
    We willen graag nog een valk erbij zetten zodat zij ook een maatje heeft, maar zal ze wel leren met haar soortgenoten om te gaan? Of zal ze zich naar mensen blijven richten?
    Graag jullie adviezen en meningen, waarvoor dank

Ik denk, dat je er gewoon een maatje bij moet zetten.

Ze zal toch wel inzien dat dat veel leuker is
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Hoi, je kunt er een maatje bij zetten maar als deze echt op mensen gericht is zal dat ook zo blijven voorlopig, vaak slijt het en gaan ze de andere vogels steeds meer waarderen. Ik heb al heel veel valkparkieten gehad en heb er nog steeds 25 waar ik ook mee kweek. Ook zitten er in mijn voliere eenlingen tussen ook al hebben ze een partner waar ze dan ook wel af en toe bij gaan zitten maar ook heb ik van die klit koppeltjes die elkaar overal volgen zit dus ook een beetje in de valk zelf.
      Succes met de opvang

Opmerking

Opmerking

Working...
        X