yeeey vandaag me eerste eitje in het nestkastje maar wat nu het eitje ligt in een hoekje maar het vrouwtje zit er niet op dit is voor het eerst dat ik een eitje heb heb de vogels nog niet zo heel lang is het heel erg dat het vrouwtje niet op het eitje zit of komt dat als ze helemaal klaar is met eitjes leggen ze blijft wel steeds in het kastje zitten moet ik wat doen of gewoon hun gang laten gaan en kijken wat er gebeurt groetjes prutser25
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
catharina zit niet op het eitje
Collapse
X
-
halloOorspronkelijk geplaatst door prutser25yeeey vandaag me eerste eitje in het nestkastje maar wat nu het eitje ligt in een hoekje maar het vrouwtje zit er niet op dit is voor het eerst dat ik een eitje heb heb de vogels nog niet zo heel lang is het heel erg dat het vrouwtje niet op het eitje zit of komt dat als ze helemaal klaar is met eitjes leggen ze blijft wel steeds in het kastje zitten moet ik wat doen of gewoon hun gang laten gaan en kijken wat er gebeurt groetjes prutser25
normaal beginnen ze rond het 2e of 3e eitje te broeden. Ik weet niet waar je het hebt maar als je het buiten hebt dan kun je ervan uitgaan als ze nog niet broed dat het eitjes kapot vriest door de kou van komende dagen.
mvg. peter
-
Oorspronkelijk geplaatst door prutser25heel erg bedankt voor het antwoord ze zitten binnen dus kapotvriezen gaat gelukkig niet gebeuren is het niet erg dat het eitje helemaal in het hoekje ligt want het vrouwtje zit aan de andere kant van het kastje
groetjes prutser25
He prutser25
Nee hoor als het goed is als ze meer eitjes gaat leggen dan gaat zeze op een gegeven moment allemaal netjes bij elkaar leggen en begint ze met broeden , mijn ervaring is meestel beginnen mijn Catharina's na het 2e of 3e gelegd te hebben met broeden. En een tipje : als de eitjes uitkomen en je hebt jongen in het blokje dan maak ik om de 2 dagen het blokje schoon door de dunne ontlasting van de Catharina's , zou ik ook gaan doen als ik jouw was , want ze plakken het tegen de wanden en zo worden de jongen ook niet smerig door de dunne uitwerpselen, en wordt het heel vochtig in het blokje wat weer slecht is voor de jonge catharintjes.
Succes alvast en ben benieuwd of het allemaal goed gaat
mvg. peter
Opmerking
-
Ben ok benieuwd hoe het gaat verlopen. Hou ons maar op de hoogte.Oorspronkelijk geplaatst door prutser25heel erg bedankt voor de snelle reactie en de tips als u nog meer tips heeft hoor ik het graag ben erg benieuwd hoe het allemaal afloopt vind het wel erg spannend haha
groetjes prutser25
succes.
mvg.
Opmerking
-
hooi was ik weer met nieuws en nog een vraagje vandaag is het derde eitje gelegd echt super maar als ik het klepje van het nestkastje opendoet dan gaat het vrouwtje aan de kant en liggen de eitje vrij in het kastje en dan duurt het eventjes voor ze op de eitjes gaat zitten is dat erg kan ik vrijdag wel kijken of ze een 4e eitje heeft gelegd of niet of moet ik ze nu gewoon lekker met rust laten en de eitjes laten uitbroeden
groetjes prutser25
Opmerking
-
Je kan beter even de catharina met rust laten en dan volgende week even een keer gaan kijken. en het is normaal dat de catharina van de eieren afgaat als jij kijkt . zoveel mogelijk met rust laten en alleen kijken als het echt nodig is.Oorspronkelijk geplaatst door prutser25hooi was ik weer met nieuws en nog een vraagje vandaag is het derde eitje gelegd echt super maar als ik het klepje van het nestkastje opendoet dan gaat het vrouwtje aan de kant en liggen de eitje vrij in het kastje en dan duurt het eventjes voor ze op de eitjes gaat zitten is dat erg kan ik vrijdag wel kijken of ze een 4e eitje heeft gelegd of niet of moet ik ze nu gewoon lekker met rust laten en de eitjes laten uitbroeden
groetjes prutser25
mvg. peter
Opmerking
-
hoihoi daar was ik weer ik heb nu totaal 4 eitjes
maar ik heb eigenlijk nog een vraagje het vrouwtje zit nu wel te broeden maar heel af en toe komt ze eruit gaat ze snel naar het etensbakje en daarna gaat ze eigenlijk heel erg snel weer terug kan dit kwaad
hoor om me heen namelijk dat het vrouwtje eigenlijk helemaal niet van de eieren af mag komen
en nog een vraagje ik wou een binnenvoliere gaan kopen voor de vogeltjes maar er werd gezegd dat ik beter een bredere dan een hoge kooi kon halen nu heb ik wel een plek waar ik een kooi van tussen de meter en de 1.60 meter kwijt zou kunnen alleen dan staat de zon er wel lang op kan dit kwaad of kan ik dan gewoon een stuk afschermen zodat ze niet vol in de zon zitten
groetjes prutser25
Opmerking
-
de kooi die ik dan zelf ga maken zal ergens anders in elkaar worden gezet en pas als de jongen zelfstandig zijn zullen de vogels naar de grotere kooi gaan
heeft iemand nog tips voor van wat voor hout in het frame kan maken en wat voor platen in zou gebruiken voor de achterwand en de zijwandjes
groeten prutser25
Opmerking
-
okido bedankt ga ik ze daar eens eventjes lastigvallen haha
ohh ja er schiet me nog een vraagje binnen vanaf wanneer moet je eigenlijk de dagen tellen dat de eitjes ongeveer uit komen is dat vanaf het eerste eitje of het laatste of ergens ertussenin haha
ik kijk stiekum toch wel vanaf het eerste eitje maar was nieuwschierig haha
groetjes prutser25
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking