Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringen

hallo allemaal,
    ik ben net begonnen met een voliere ik heb 2 kakariki koppels.
    de koppels zijn broedrijp.
    en nu heb ik de vraag als ik van alle 2 de koppels jongen krijg, wil ik graag de jongen 2 verschillende kleuren of soorten ringen doen zodat ik kan zien van welke ouders ze zijn.
    Welke ringen kan ik hier het beste voor gebruiken?
    ik hoor graag van jullie
    groeten job

staat op de site van de nbvv

5,0 mm
    Grote glansspreeuwen, frankolijnkwartels, roodvoorhoofdkakariki's, lori's, bruinoorparkieten en overige soorten van ongeveer gelijke grootte c.q. gelijke pootdikte.

Opmerking

Je kunt ook de jongen van het ene koppel rechts ringen en de jongen van het andere koppel links?

Anders een kweekboek bijhouden, maar je zal wel bedoelen dat je ze op afstand al uit elkaar wilt houden.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

Knijpringen ,,die zijn er in allerlei kleuren te koop.
        Kunnen zelfs bij volwassen vogels om gedaan worden.
        Maar deze zijn niet geschikt als je aan tentoonstellingen mee wilt doen.,dan moeten ze een vaste ring om hebben.

Opmerking

Ik zal het wel weer mis hebben, maar . . knijpringen? voor kakariki's?
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

Mis!

Knijpringen gaat prima.
            Ing's Molukken heeft ook een knijpring en die zit er inmiddels al wat jaartjes.
            Datzelfde beesie maakt wel met gemak dagelijks Macadamia nootjes open. Ik heb er een hamer voor nodig.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo
              Bedankt allemaal voor de reacties.
              Ik ga het denk ik zo doen als henk het zegt het ene koppel rechts ringen en de andere links.
              Ik ga denk ik lid word van de nbvv zodat ik de ringen goedkoper kan krijgen kan ik gewoon de goedkoopste ringen nwmen of heb ik de rvs nodig?
              Groeten job

Opmerking

Hallo
                Ik heb nog een vraag,
                Ik ga de vogels ringen de mannen de ring rechts en de poppen de ring rechts alleen bij welke leeftijd kan je het geslacht van de kakariki bepalen omdat je rond de 8 tot 10 dagen moeten ringen? Anders doe ik ze bij de mannen en poppen rechts bijvoorbeeld en dan met de flexibele ringen later de poppen een extra ring.
                Groeten job

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                  Ik zal het wel weer mis hebben, maar . . knijpringen? voor kakariki's?

Inderdaat ,weer mis.
                  Er zijn knijpringen speciaal voor grote parkieten met een extra lange lip die je weer over het dichtgeknepen stuk buigt.

Opmerking

Okay, weer wat geleerd
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

Opmerking

Working...
                    X