Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu al eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nu al eieren

Hallo allemaal.

Ik heb in mijn voliere een koppel valkparkieten zitten welke nu al 2 eieren hebben gelegd in de laatste 3 dagen. Ook mijn chinese dwergkwartels alweer een stuk of 3. Doen jullie parkieten en kwartels dit ook al?

Tot nu toe heb ik de eieren weggehaald. Dit lijkt mij het beste. Ik kan nu toch de blokken nog nog niet ophangen voor de valkparkieten?

Groet Martin

Misschien kun je de echte eieren vervangen door kunststof eieren. Anders blijven ze leggen, dacht ik.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door spenkie
      Hallo allemaal.

Ik heb in mijn voliere een koppel valkparkieten zitten welke nu al 2 eieren hebben gelegd in de laatste 3 dagen. Ook mijn chinese dwergkwartels alweer een stuk of 3. Doen jullie parkieten en kwartels dit ook al?

Tot nu toe heb ik de eieren weggehaald. Dit lijkt mij het beste. Ik kan nu toch de blokken nog nog niet ophangen voor de valkparkieten?

Groet Martin
      Mijn vogels beginnen ook al broed gedrag te tonen elkaar te voeren en continu druk met elkaar in de weer . Mijn kwartels legt ook continu eieren alleen die laat ik er wel gewoon bij ze gaan vanzelf stoppen met broeden want het hennetje zit op 6 eieren te broeden en de haan zit zelf ook te broeden op 5 eieren. Beetje vreemd maar ze doen het wel al.

mvg. peter

Opmerking

Mijn kwartels leggen nog niet, dus ik vind het wel raar
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Hallo

Ik zou als ik jouw was gewoon het aan de natuur overlaten.

Bedoel het kwa temperatuur en lengte van het licht.

mvg

Opmerking

Mijn vogels zitten buiten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door spenkie
                Mijn vogels zitten buiten
                gewoon aan de natuur overlaten , das het allerbeste de vogels merken zelf wel wanneer het tijd is om te gaan broeden of te gaan kweken. De ene doen het eerder dan de andere gewoon nog een paar weekjes wachten.

Ik zelf hang meestal rond 20 februarie de nestblokken in me voliere.

Dan duurt het nog wel een week of 4/5 voordat ze eieren gaan leggen tenminste hier bij mij altijd wel.

mvg. Peter

Opmerking

ik heb 1 koppel grasparkieten uit de voliere gehaald en in een broedkooi gedaan, de pop zat steeds op de grond te zoeken waar ze kon leggen nu zit ze op 4 eieren aardig vroeg maar de rest (valkparkieten en catharinas beginnen ook al) de kwartels leggen bij mij nog niets

Opmerking

Van de week zaten ze zelfs in het kwartelschuilplaatsje op de grond. Dit is een hokje van 30x30x15cm. Hier zaten ze op 3 eieren. Ik denk dat ik maar een blok voor ze ophang

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
                      X