Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze bourks wel een koppel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zijn deze bourks wel een koppel?

Beste vogelliefhebber,

Ruim anderhalf jaar geleden heb ik deze bourksparkieten als koppel gekocht. Afgelopen lente/zomer hebben zij geen enkele toenadering gezocht en/of eieren gelegd. Laat staan dat er jongen geboren zijn. Dat laatste zou ik wel heel erg leuk vinden. Kunnen jullie aan de hand van bijgevoegde foto zien of het wel om een koppel gaat?

Ik hoor graag van jullie!
    Bijgevoegde Bestanden

ik heb het idee dat je 2 poppen hebt want ik vind de koppen namelijk wat smal, die van een man is wat vorser.

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Ik denk ook dat het 2 poppen zijn
      Heb je nog nooit eieren gevonden

Opmerking

aanm het gedracht kun je ook veel af lezen als je namelijk fluit zal een man zich groot maken

Opmerking

Dank voor de reacties. Nee, ik heb nooit eieren gevonden. Wel de hele lente/zomer het broedblok in de voliere gehangen.

Ik zal morgen proberen nog wat foto's te maken. Is de vorm van de kop het enige waaraan ik het geslacht herkennen?

Opmerking

bij wildkleur aan de kop kleur(bij de man blauw) bij de roze zou ik niet weten hoe je het aan de kleur kunt zien, alleen het postuur van kop en inderdaad het gedrag,

groeten hielke

Opmerking

Als ik deze zo zie denk ik 2 mannen te zien.
              Ik denk dit omdat ze allebei diep roze van kleur zijn en het 'grijs' rond het oog / op de wangen is bij beide maar weinig aanwezig.
              (Bovenstaande is mischien geen 100% garantie maar klopt 9 van de 10 keer wel.)

Opmerking

Opmerking

Hierbij nog wat aanvullende foto's.

Wellicht ten overvloede maar linksboven en rechtsboven is dezelfde vogel (is witter in het masker en heeft rode ogen) en de andere vogel is dus middenboven en linksonder (heeft een wat donkerder masker en heeft donkere ogen).
                  Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

ik blijf bij 2 poppen mooie bolle kopjes mannen hebben een forsere en plattere kop.

groeten hielke

Opmerking

Ik ben het met Hielke eens...2 poppen.

Ik weet even de site niet meer maar je kan je vogels ook laten sexen. Via een veertje wordt er dan bepaald welke geslacht de vogel is.

Groetjes Marjolijn

Opmerking

opaline pale fallow is een man het masker is te rose voor een pop de opaline is een pop daar is het masker te vuil voor een man ,heb u al gevloten een man maak zich groot,ik fluit altijd hand in hand................

Opmerking

Ik ben vandaag bij een neophemakweker geweest met de vogels. Volgens hem zijn het mannen omdat de stuitbotjes bij beiden nagenoeg tegen elkaar aanzitten. Bij een pop zou tussen de stuitbotjes minstens 5 mm zitten terwijl bij een man de ruimte niet groter is dan 2 mm.

Hij heeft mij ter lering het verschil laten voelen bij turquoisines (waarbij je het overigens aan de rode kleur bij de man zo al kunt zien).

Met andere woorden op zoek naar een echte pop.

Opmerking

Working...
                          X