Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bestaan er "stille' parkieten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bestaan er "stille' parkieten?

denk de neophema soorten swiftparkieten

Opmerking

Volgensmij is het moeilijk om aan swiftparkieten te komen en zij zijn ook erg prijzig.(tenminste de advertenties die ik had gezien). Als geld geen rol speelt en je kunt ze bemachtigen dan heb je wel een prachtig vogeltje hoor!!
      Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Swiftparkieten worden regelmatig aangeboden op MP.

Opmerking

Kakarikis zijn zeker ook niet luidruchtig en een heel aangename vogel tegenover zijn baasje

Opmerking

ik zou niet voor de forpussen gaan
            ze zijn vaak niet zovriendelijk tegn andere vogels als zze in broedstemming zijn

mvg hans

Opmerking

Ik heb in mijn voliere in het begin gehad: Turquoisines, Bourkes en Catharina's. In de morgen was het een gekwetter. En dat ging allemaal goed.
              Nu ben ik over gegaan op Catharina parkieten, ik heb er 14 zitten in mijn voliere, ze kunnen heel goed samen worden gehouden, zijn geen schuwe vogels ook geen vogels die veel vliegen maar wel veel klauteren en het zijn zeer rustige vogels in de morgen en tegen de avond dan laten ze wel eens van zich horen. Maar ik zou ze aanraden.
              JHM Jongen

Opmerking

Ik heb helemaal niets tegen 'gekwetter' hoor! Maar ik herinner me van mijn aga die binnen zat dat je hem letterlijk een halve straat verder kon horen roepen...
                Is er met bourkes en catharinas enige beplanting mogelijk of knagen ze alles door?

Opmerking

Mijn Bourkes zijn niet luidruchtig, ze produceren naar mijn mening een zacht en grappig geluid. Mijn beplanting heeft tot nu toe weinig te lijden, de enige die eraan knagen naar wat ik gezien heb zijn mijn Noorse Goudvinken. Ik heb begrepen dat de Splendids ook weinig geluid maken, die zijn wel wat duurder dan de Bourkes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie76
                    Ik heb helemaal niets tegen 'gekwetter' hoor! Maar ik herinner me van mijn aga die binnen zat dat je hem letterlijk een halve straat verder kon horen roepen...
                    Is er met bourkes en catharinas enige beplanting mogelijk of knagen ze alles door?
                    Hallo Nathalie76

Ik heb zelf ook bourks parkieten en die maken hier bij niks stuk. En Catharina's heb ik ook en die maken de beplanting ook niet echt stuk, wel vind ik zelf dat ze vooral smorgens nog meer geluid produceren dan me valken en barraband parkieten.

De Swift is ook een hele mooie parkiet en die heb ik ook en zijn ook geen echte slopers terwijl ze wel hun geluid flink laten horen smorgens en savonds voor het slapen gaan , maar dat klinkt weer meer als een melodie.

Splendid parkieten zijn ook erg mooie parkieten en maken ook zachte mooie geluidjes, alleen ze worden zo nieuwsgierig dat ze als je de voliere naar binnen gaat ze zo tussen je benen door naar de buitenwereld door vliegt. Maar voor de rest een hele mooie parkiet soort en ook geen sloper.

mvg. Peter

Opmerking

OK, Bourkes gaan er al zeker in :-)

Wat betreft het tussen de benen naar buiten lopen, ik ga een sluis bouwen, lijkt me 't veiligste, al was het maar omdat ik hier drie kindjes rondlopen heb, die niet altijd zo voorzichtig zijn met openen en sluiten van deurtjes

Opmerking

OK, Bourkes gaan er al zeker in :-)

Wat betreft het tussen de benen naar buiten lopen, ik ga een sluis bouwen, lijkt me 't veiligste, al was het maar omdat ik hier drie kindjes rondlopen heb, die niet altijd zo voorzichtig zijn met openen en sluiten van deurtjes
                        Ok je zou ook nog swiftparkieten erbij in kunnen doen hebben een lief karakter en gaan goed samen met andere parkieten. alleen wat voeding betreft hebben ze ook lori nectar nodig en niet alleen zaad, daar verschillen de meningen over maar voor de swift is het echt beter om hem nectar erbij te geven. Je zou ook nog grasparkieten kunnen doen alleen dat kunnen echte etterbakken zijn. Als je bourks parkiet zowieso al neemt zou ik er ook een koppel Splendid parkiet erbij doen of Turquoisine parkiet niet allebei doen want dan heb je kans dat ze zich met elkaar gaan kruizen.

Succes met de samenstelling van je voliere en hou ons op de hoogte als je wilt.

mvg. Peter

Opmerking

Ik hoorde bij een vogelhandelaar dat Turquoisines moeilijk te verhuizen zijn. De helft van de vogels zou het volgens hem niet overleven om van de winkel naar de nieuwe eigenaar te gaan?????

Opmerking

Ik hoorde bij een vogelhandelaar dat Turquoisines moeilijk te verhuizen zijn. De helft van de vogels zou het volgens hem niet overleven om van de winkel naar de nieuwe eigenaar te gaan?????
                            Nou ik weet niet wat voor vogelhandelaar het is maar als een Turquoisine al alleen door het vervoer naar hun nieuwe omgeving dood gaat , dan zal dat hoogswaarschijnlijk wel komen door dat de betreffende vogels ziek zullen zijn, want dat verhaal heb ik nog nooit gehoord en zelf ook nog nooit mee gemaakt. En heb een aantal kennissen die hebben genoeg van die parkieten en zoiets heb ik echt nog nooit gehoord. Dus dan kan je als je zulke vogels graag wilt rustig gaan kopen en dan bij een andere persoon dan die handelaar waar jij het van gehoord hebt kopen. En 1 tipje koop zo weing mogelijk vogels vanuit een dierenwinkel, de reden is vogels zijn vaak veel duurder en ook nog zwakker omdat ze in kleine hokjes zitten met veel vogels bij elkaar en je weet niet waar de vogels vandaan komen. Je kan beter bij een liefhebber vogels weg halen zodat je ook kan zien waar de vogels vandaan komen en hoe ze verzorgd worden.

mvg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peter1983
                              . Je kan beter bij een liefhebber vogels weg halen zodat je ook kan zien waar de vogels .
                              Zouw ik toch maar niet doen.

Opmerking

Working...
                              X