Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonparkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zonparkiet

Over een paar jaar zou ik heel graag een zonparkiet willen nemen.
    Het zijn prachtige vogels.
    Ik heb naar informatie gezocht maar veel verder kom ik niet dan broeden en dat het schreeuwerds zijn.

Ik zou graag willen weten wat voor een karakter deze vogels hebben.
    Ze zijn ongeveer zo groot als een valkparkiet. Ik nam toen, onterecht, aan dat ze ook zo tolerant als een valkparkiet zijn, maar dat is natuurlijk onzin. Lengte bepaald geen karakter...

Bijvoorbeeld; Wanneer je een valkparkiet bij een grasparkiet zet, valt de grasparkiet eerder aan en niet andersom.
    Is dit ook bij zonparkieten, of zijn zonparkieten echt agressieve vogels en niet bang om te vechten?

En hoe is het als hij tam is? Gewoon op je vinger stappen en geaaid laten worden of ook echt achter je aan lopen?

Ik vraag me ook af hoeveel een jonge vogel (4 maand?) zou kosten.
    Ruimte was minstens tweemaal de spanwijdte?

Lees ik dat nu verkeert of betekent het dat een Diomedea exulans met een spanwijdte van 350 cm in een kooi van 700 cm zou kunnen?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Bron.
      Er staat zelfs "1,5 maal spandwijdte".

Natuurlijk zitten bij mij de vogels niet de hele dag in de kooi. Ze kunnen altijd uit de kooi, mits ik thuis ben.

Opmerking

Er staat zelfs "1,5 maal spandwijdte".

Kan ook, dan kortwieken we ze toch gewoon.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ik denk dat dat de minimale breedte moet zijn en de lengte veel langer moet zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
            Ik heb even meegelezen en in de bronvermelding staat dit: Voor de nachtkooi zijn deze minimale maten uitstekend, voor het dagverblijf geldt, hoe groter hoe beter!

Opmerking

Dat staat er inderdaad. Je hebt gelijk, Drum.

Maar ik ben nog steeds nieuwsgierig naar zonparkieten en hun gedrag bij vogels van andere soorten.

Oh, en wanneer worden vogels broeds? Wanneer er nestmateriaal/nestkastjes zijn en de conditie goed is, of gewoon een bepaalde tijd in het jaar? Of verschilt dit weer per vogel?

Opmerking

Zonparkieten kunnen behoorlijk lawaai maken evenals andere aratingasoorten.
                Verschilt wel per individu, maar ik heb vroeger een koppel gehad en ze vanwege hun geluid helaas weg moeten doen.
                Met andere soorten kun je ze beter niet samenbrengen, dat wordt knokken.
                Voor meer info stuur ik deze link mee. Succes!

Zonparkiet - Alles over de Zonparkiet. Naast de Zonparkiet informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

Opmerking

Ik heb op Youtube gekeken hoe luid ze waren. De muziek waar ik naar luister klinkt luider, dus ik zou ook in het echt moeten kijken. Youtube heeft niet zo'n geweldige kwaliteit als het gaat om geluid.

Ik heb gezocht naar informatie en de site die je mij gaf, Drum, heb ik al eens meerdere keren doorgelezen. Ik mis steeds het gedeelte over zonparkieten als huisdier en het gedrag binnenshuis.
                  Ook mis ik veel dingen over de verzorging en gezondheid van de vogel. Wanneer ik bijvoorbeeld een boek over grasparkieten uit de bibliotheek haal, is de verzorging uitgebreid behandeld. Over nagels knippen, voeding, vitamines, mineralen, waarom ze dit nodig hebben en dergelijken.

(Dit is gericht naar de informatiesites, niet naar jou Drum. Dankjewel voor je posts. )

Wanneer ik een huisje voor mezelf heb, ben ik van plan om naast de kooi van mijn huidige vogels een kooi neer te zetten voor de zonparkiet. Die zit dus alleen in de kooi, maar wel samen in de ruimte.
                  Ik vraag me dus af of dit wel kan. Dat de zonparkiet niet opeens mijn valkparkiet grijpt wanneer hij op de bank zit of iets dergelijks...

Opmerking

Opmerking

Working...
                    X