Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vuurwerk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vuurwerk

vraagje over oudejaarsnacht
    sinds een week of 2 heb ik een koppel kakarikis appart gestoken in mijn kweekvoliere . op 31 december was alles nog tip top in orde maar smorgens op 1 januari zat de man in de kweekblok dood .
    zou het kunnen dat dit uit paniek is met het vele lawaai ivm het vuur werk hier in de buurt ?

Misschien is zijn hart gestopt met kloppen door alle stress en paniek.
    Erg triest dat het gebeurd is.

Opmerking

Daarom laat ik op oudejaarsavond altijd het licht aan in mijn buitenvoliere. Dan vliegen mijn parkieten zich niet te pletter tegen het gaas als ze schrikken

Opmerking

Kan zeker zo zijn. Volgende keer lamp aan laten en evt een radio aan laten, heb ik met mijn vogels nooit hoeven doen, er brand wel altijd een schemer lamp. Bij mn cavia's laat ik altijd een lamp aan en de radio. Heb nooit problemen gehad.

Opmerking

Vuurwerk kan funest voor je vogels zijn... Maar het hangt ook een beetje van de vogelsoort af: ik laat tijdens de oudejaarsnacht bij mijn vogels (forpussen) ook een kleine tl branden en controleer regelmatig. Alles zat rustig op stok en er zijn die nacht zelfs in twee blokken jongen geboren.....
          Terwijl buiten toch veel vuurwerk werd afgestoken.

gr
          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
          X