Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwekers Catharina's in 'noorden des lands'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kwekers Catharina's in 'noorden des lands'

Liefhebbers,

Ben opzoek naar een kwekers van Catharina's in een straal van 75km rond Stadskanaal. Wil graag kweken met deze vogels heb nu een paar en ze bevallen zeer goed!

1 Koppel groen, 1 koppel blauw, 1 koppel lutino.

Wie kan mij helpen! Ze komen onverwarmd te zitten in de schuur.

Overige tips mbt kweek zijn ook welkom

Zijn inderdaad geinige vogels. Ik heb er nu 13 in de voliere. Geweldig hoe ze klauteren en zich douchen in de voliere.
    JHM Jongen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mark....
      Liefhebbers,

Ben opzoek naar een kwekers van Catharina's in een straal van 75km rond Stadskanaal. Wil graag kweken met deze vogels heb nu een paar en ze bevallen zeer goed!

1 Koppel groen, 1 koppel blauw, 1 koppel lutino.

Wie kan mij helpen! Ze komen onverwarmd te zitten in de schuur.

Overige tips mbt kweek zijn ook welkom
      Beste mark

Ik zelf ook 2 koppels 2 mannetjes wildkleur en 1 pop blauw en 1 pop lutino.

En wat betreft jouw lutino koppel weet je zeker dat je geen 2 popjes hebt?
      Want lutino mannen zijn zeer schaars en moeilijk te krijgen vooral hier in het noorden. Hoop niet dat je straks tijdens het broed seizoen teleur gesteld gaat worden en dat het blijkt dat je 2 lutino poppen hebt.

Ik zelf kom uit Veendam en ik heb zelf vorig jaar of die jaar ervoor bij een man in musselkanaal Catharina's gehaald die had zeer veel Catharina's of alleen maar eigenlijk. Zijn naam was arnold geloof ik en hij was veel te vinden op het studiegroep forum voor catharina (Dit is niet als Reclame maken bedoeld).

En als het goed is zit er in Assen ook nog iemand die er veel vuldig mee kweekt.

mvg. Peter

Opmerking

kheb zelf 4 koppeltjes.

1x groen x groen
        2x blauw x groen
        1x groen x lutino

Ik ga dr dit jaar voor het eerst mee kweken 1e koppel zit nu ongeveer een week op 3 eieren.
        De rest heeft vandaag pas een broedblok gekregen. het 1e koppel maakte aanstalten om op de
        grond te leggen toen heb ik er maar een broedblok voor de broedkooi gehangen.
        http://bylden.wordpress.com/

Opmerking

Het zijn hele mooie vogeltjes alleen ik vind het grootste nadeel bij Catharina's dat het wat betreft de ontlasting echt vies zijn vooral als ze in een nestblok zitten en jongen hebben met hun dunnen poep dus dan moeten de nestblokken wel om de dag of om de 2 dagen de blokken schoon gemaakt worden ivm. met de jongen hun gezondheid en viezigheid.

Heel veel succes met de kweek en hou ons maar op de hoogte.

mvg. Peter

Oorspronkelijk geplaatst door mylife
          kheb zelf 4 koppeltjes.

1x groen x groen
          2x blauw x groen
          1x groen x lutino

Ik ga dr dit jaar voor het eerst mee kweken 1e koppel zit nu ongeveer een week op 3 eieren.
          De rest heeft vandaag pas een broedblok gekregen. het 1e koppel maakte aanstalten om op de
          grond te leggen toen heb ik er maar een broedblok voor de broedkooi gehangen.

Opmerking

worden aan de andere kant de jongen wel weer handtammer van. ze zijn immers gewend om in handen genomen te worden. Volgens mij zit er ook een kweker in de wilp (prov.groningen) tenminste hij heeft er een aantal op MP staan.
            http://bylden.wordpress.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mylife
              worden aan de andere kant de jongen wel weer handtammer van. ze zijn immers gewend om in handen genomen te worden. Volgens mij zit er ook een kweker in de wilp (prov.groningen) tenminste hij heeft er een aantal op MP staan.
              Ja dat klopt wel ze wennen wel al aan je handen maar Catharina's zijn zowieso al redelijk tam van nature soms moet je ze gewoon aan de kant duwen of als je nieuwe eten gaat geven blijven ze gewoon ongeduldig wachten tot je ze aan de kant duwd of zet tenminste hier bij mij wel.

mvg. Peter

Opmerking

Thanx iedereen voor de tips!

Schoonhouden van de broedblokken, komt de pop wel weer terug op t nest?

Voorheen bij Goudvinken gebeurde het weleens dat de pop niet terug op het nest wou.

Voldoet een broedblok van 13x15x25, die kan ik bij mijn gehu kweekkooien krijgen.

Opmerking

Wat voor kleur man kan ik het beste op een lutino pop zetten, om ook lutino mannen te krijgen?

Opmerking

Thanx iedereen voor de tips!

Schoonhouden van de broedblokken, komt de pop wel weer terug op t nest?

Voorheen bij Goudvinken gebeurde het weleens dat de pop niet terug op het nest wou.

Voldoet een broedblok van 13x15x25, die kan ik bij mijn gehu kweekkooien krijgen.
                    Bij mij gaan ze in een staande broedblok van valkparkieten maar ook in grasparkiet blokjes dus daar ken ik je geen antwoord opgeven.

En wat betreft het schoonmaken de pop gaat er gewoon weer op of blijft er zelfs net zolang in zitten tot ik der uit pak en dan wil ze vaak nog altijd meteen terug erop. Ik maakte de blok zowieso 1 keer per week schoon en met warm weer om de 2 dagen ongeveer ligt erook aan hoeveel jongen erin zitten want ik had steeds nestjes van 5/6 jongen.

mvg. Peter

Opmerking

Wat voor kleur man kan ik het beste op een lutino pop zetten, om ook lutino mannen te krijgen?
                      Mijn lutino pop heeft een wildkleur man. Dan komen de jonger er het sterkst uit vind ik. Ik weet niet hoe dat verder allemaal precies zit bij Catharina's parkieten. Er is een studiegroep over Catharina's daar kun je daar wel veel info krijgen over de mutatie's.

En mijn wildkleur pop heeft een turquoisine man. (Van dit koppel weet ik het nog niet zeker want dit koppel heb ik nog niet zolang en dus ook nog niet mee gekweekt dus)

mvg. peter

Opmerking

Working...
                      X