Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik zelf doe het niet meer. In het broedseizoen heb ik meegemaakt dat de grasparkieten de jonge valkparkieten het blok uit jagen/werken. Jonge bourkeparkieten werden zelfs omgelegd.
Nou ik wil niet veel zeggen maar als je er plezier van wil hebben dan hou je ze apart.
vraag niet om problemen.
Bedankt, dit is een eerlijk en goed advies. Helaas voor de Valkparkiet want die zit bij een dierenwinkel al weken in een veel te klein hokje met 6 parkieten. Dus die wordt echt stuk geplukt. Ik vind het zo erg om te zien, dus ik probeer er niet meer aan te denken. Mijn parkiet zit in een grote kooi, maar is zeer overheersend.
Ik snap je idee maar die valkparkiet kopen is echt geen oplossing, dan moedig je de dierenwinkel alleen maar aan.
Dit is net hetzelfde of je zou betalen voor een hond die de mensen beu zijn omdat ze op vakantie vertrekken.
zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave
Ook jij hebt gelijk. Ik ben van de week naar de verkoper gegaan en netjes gezegd dat de valkparkiet er niet zo goed uitziet. Dat ik het idee heb dat de grasparkieten hem steeds pakken. Neen dat is niet waar, hij is gewoon in de rui en kost 80 euro. Dus mijn vraag weer, waarom zo duur, wil je hem niet verkopen dan. Neen de valk is handtam en dat heeft veel moeite gekost. Toen zei ik wat verkeerd viel bij hem. Deze vogel komt van een particulier die of is overleden of genoeg van de vogel heeft, dus niet zoveel moeite voor jou. Toen keek hij woest dat ik maar gauw weg ben gegaan. Ik weet namelijk dat je afgedankte dieren zo bij hem kwijt kan. De valk zit er nog en ik loop veel straten om nu en probeer er niet meer aan te denken.
Ik heb het over onderstaande winkel. Zijn site ziet er mooi uit, maar zeer klein hoek winkeltje. verwijderd
QUOTE=jeffrey rahoens;205376]Ik snap je idee maar die valkparkiet kopen is echt geen oplossing, dan moedig je de dierenwinkel alleen maar aan.
Dit is net hetzelfde of je zou betalen voor een hond die de mensen beu zijn omdat ze op vakantie vertrekken.[/QUOTE]
Hallo Ysteege, Ik begrijp uw bezorgdheid over het vogeltje, maar door de winkelier op het forum te plaatsen loopt u zelf het risico om aangeklaagd te worden voor laster of iets dergelijks. Ook "het forum" wil deze verantwoording niet dragen en daarom is de link naar het bedrijf verwijderd. mvg
Opmerking