Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
de jongen die er nu uit zijn gekomen ik heb twee creme ino,s ofwel aqua ino,s en een roodbuik lutino of wel RB ino wat is er aan de hand in deze combinatie!
bij de inno en platinium zou er een afwijking kunnen ontstaan indien een van deze twee het gevolg is van een combinatie of overcros.
uit 2 blauwe vogels wildkleur halen kan enkel indien er blauw is dat zich op een allel bevindt op een ander locus.
de jongen die er nu uit zijn gekomen ik heb twee creme ino,s ofwel aqua ino,s en een roodbuik lutino of wel RB ino wat is er aan de hand in deze combinatie!
bij de inno en platinium zou er een afwijking kunnen ontstaan indien een van deze twee het gevolg is van een combinatie of overcros.
uit 2 blauwe vogels wildkleur halen kan enkel indien er blauw is dat zich op een allel bevindt op een ander locus.
Ik kende tot dusverre alleen de platinum mutatie bij valkparkieten en roodrugparkieten.
Bij valkparkieten is platinum (net zoals pallid) een allele van SL ino.
De mogelijkheden zijn dus
PallidPlatinum,
PallidIno,
PlatinumIno.
Zou het kunnen dat het door u geciteerde "platinum" Splendid in feite een foutief gedetermineerde andere melanine mutatie is ?
Want alleen dan is het mogelijk dat en een lutino (groene ino) ontstaat.
Ik kende tot dusverre alleen de platinum mutatie bij valkparkieten en roodrugparkieten.
Bij valkparkieten is platinum (net zoals pallid) een allele van SL ino.
De mogelijkheden zijn dus
PallidPlatinum,
PallidIno,
PlatinumIno.
Zou het kunnen dat het door u geciteerde "platinum" Splendid in feite een foutief gedetermineerde andere melanine mutatie is ?
Wessel van der Veen.
ik begeef mijn weer op glad ijs .uitslagen wat in het blok ligt vertel natuurlijk veel .het is onderzocht cq vergeleken met platinum van andere soorten word gezeg en dat neem ik dan aan.dit is een allelen met palid en sl ino dus zou het in het ino verhaal niet kunnen blijf er blauw op een ander locus over volgens mijn .kan het geen aqua zijn waar ik mee kweek maar een oranjeborst-ino!!!!
waaraan moet ik dan denken andere eumelanine mutant?
de vraag moet ik mijn dan stellen met welke mutagene stof ik te maken heb die mechanische mutatie dan mogelijkerwijs teweeg brengt alhoewel ik hier niet aan denk omdat het bij mijn niet anders is als bij de meeste kwekers Yosly.alleen het aantal koppels is boven gemiddelt.
de NSL reeks heb ik wel over na gedacht maar komt tot nog toe niet in mijn splendid lijnen voor na mijn weten !
ken wel een kweker die platinum kweek en brons fallow of deze naar voren is gekomen in de kweek van platinum weet ik niet .maar probeer ik te achter halen.
De mutagene stof wordt meer dan waarschijnlijk veroorzaakt door de lever.
De lever speelt bij alle vogelsoorten een belangrijke rol wat betreft veren kleuren.
Ik ben iemand met ernstige beperkingen.
hallo Josly
heeft een man een grotere of anders werkende lever!
ik vraag dit omdat bv. bij turquoisines de opaline pop de balk laat zien en de man niet in de selectie kweek van de blauwe opaline bourks zijn de mannen minder blauw als de poppen ook kleur het hier weer meer naar rose terug ik ben er nog steeds niet uit waar dat nu door komt?
Opmerking