Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkiet knaagt..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• valkparkiet knaagt..

hallo ik heb sinds kort een valkparkiet van 9maanden in huis.
    nou viel mij vandaag op dat ze nogal 'knaagt' en plukt aan zichzelf. ook als ze op haar stokje zit maakt ze zich wat groter dan ze werkelijk is(bol zitten??)
    metname op de plek met rood aangegeven in de afbeelding 'knaagt' ze. wat zou dit kunnen zijn? de valk is wel actief vliegt gewoon en staat op 1 poot op zn stokje(ik heb mij laten vertellen dat dit ook iets betekend). ik hoop dat iemand mij kan helpen. het kan iets ernstigs zijn maar misschien ook niet.

groetjes Wessel.
    Bijgevoegde Bestanden

Weet niet goed wat het kan zijn, misschien iets tegen de luizen proberen, biokill of iet in die zin, om op de onderkant van de veren en aan de poep te spruiten en de kooi eens goed mee onder te spuiten
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Is deze in de rui? dan poetsen ze iets meer, misschien wat wilgentakken enz. geven voor afleiding ze vervelen zich snel.

Opmerking

Ik denk ook aan verveleing, een valkparkiet alleen zal zeer veel aandacht moeten krijgen wil het goed gaan.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

ik denk ook aan verveling wat je naast wilgentakken kunt doen is een stuk tros gierst ophangen waar hij niet gemakkelijk bij kan zodat hij er moeite voor moet doen dat houd hem bezig.
            of er een andere valk bij zetten

Opmerking

verveling zou wel kunnen, de vogel maakt een gezonde indruk en is bij een kenner gekocht. wij hebben in de tuin een sierwilg, mag ik deze gebruiken? of moet ik een andere soort wilg gebruiken?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wessel
                verveling zou wel kunnen, de vogel maakt een gezonde indruk en is bij een kenner gekocht. wij hebben in de tuin een sierwilg, mag ik deze gebruiken? of moet ik een andere soort wilg gebruiken?
                Sierwilg weet ik niet, maar treurwilg zeker niet. Op het forum: valkparkiet.com staat dat ze alle wilgensoorten mogen behalve de treurwilg.

Je geeft aan dat je deze valkparkiet bij een kenner hebt gekocht, kun je deze vraag niet aan hem/haar voorleggen?
                M.v.g. Sepke

Opmerking

alle berken en wilgen zijn goed
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

ik heb even wat takken in de kooi opgehangen en een knaagblok. hopen dat dit werkt.

Opmerking

Hoi Wessel, wat verder van belang is voor een vogel's welzijn..
                      Hoe groot is de kooi?
                      Heeft de kooi (dus vogel) een fijne plaats?
                      Ik weet niet of valkparkieten van badderen houden maar zo ja, heeft ze gelegenheid tot badderen?
                      Een te droge huid (wat in huis door bv cv sneller gebeurt) kan ook irritatie geven.

Groetjes, Chantal.
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

hallo Tal de kooi is van goed formaat de vogel is nu ook al een stuk rustiger geworden sinds ik de takken heb vervangen en er een knaagblok heb opgehangen. badderen vind ze niet zo lekker ook heb ik het weleens geprobeerd met de douche of een plantenspuit maar dat vond ze ook niet zo lekker. ik denk toch dat het verveling was en de standaard plastic stokken in de kooi. deze zijn nu vervangen voor echt houten takken.

Opmerking

hallo.

ik heb een voliere van 4,5 L, 2 D en 2 H
                          met 2 koppels valken, 4 koppels cathatinas en zo'n 14 grasparkieten
                          en alles is gezond maar ik heb ook 1 lutino valk (man) die op zijn rug plukt (knaagt) ze hebben genoeg afleiding (houten speeltjes, belletjes en touw en heb gekeken naar luizen maar niks te zien.

Opmerking

Working...
                          X