Oorspronkelijk geplaatst door Edmsdk
Misschien komt het wel zo over maar ik bedoel o.a. aan te geven dat dit mijn niveau op dat gebied op dit moment is en ik mij bewust probeer te zijn van mijn plaatsje in die "ladder" en ook omdat ik niet altijd in kan schatten of een vragensteller mijn antwoord als "voldoende" ziet.
Waarschijnlijk is mijn kennis op het gebied van licht iets bovengemiddeld, maar dat mag volgens mij dan ook wel na meer dan een jaar mij in de breedste zin geprobeerd te hebben mij in licht te "verdiepen". Anders zou ik niks zijn opgeschoten.
Een scheikundige of natuurkundige zal bijvoorbeeld veel en veel verder kunnen zijn dan mij, maar ondanks dat probeer ik te delen wat ik denk te weten.
Opmerkingen / bijsturingen van mogelijke "wetenden" vind ik zeer gewenst (en ik weet dat ze er zijn en misschien zelfs meelezen).
Wel kan ik me voorstellen dat dit soort personen niet weten of snappen wat mijn doel is en hoever ik kan of wil gaan?
Ook vind ik de omschrijving van Hans in het topic over "domme" vragen een leuke http://www.vogelcafe.nl/showpost.php...0&postcount=23
Aan de andere kant geloof ik in een soort van nuchtere manier van denken en doen / praktijkervaring van mensen die bijvoorbeeld alles "volgens het boekje" doen, maar ondanks hun zeer goede resultaten niet kunnen verklaren hoe het werkt en waarom ze iets doen.
Een flinke groep vooral meelezende deskundigen / ervaringsdeskundigen ook op het gebied van vogels houden hun kennis en ervaringen liever voor zichzelf om redenen als?:
- "ik weet iets en deel het mee, maar men wil niet naar mij luisteren"
- mijn foto, kennis of informatie wordt misbruikt / niet begrepen / niet geloofd
- mijn informatie sneeuwt onder in de grote hoeveelheid "onzin"
- korte lontjes
- niet kunnen omgaan met met niveauverschillen
- het niet kunnen / willen erkennen en herkennen van die zogenaamde meerdere wegen naar ...... (niet alleen Rome!).
(een aantal van voorgaande herken ik mij zelfs soms ook in
)Iedereen heeft z'n eigen niveau en mogelijkheden om tot een bepaald niveau te komen, dit elk weer op zijn eigen manier.
Graag gedaan.
Mocht ik werken met licht, dan was de kans groot dat mijn verhaaltjes hier niet te lezen waren doordat ik dan geen tijd had gehad om mij hierin te verdiepen.
Allemaal de schuld van de crisis
mvg. Eelke
Opmerking