Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend problemen Kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Dringend problemen Kakariki

Hallo,

Sinds vandaag krijg ik de indruk dat het niet helemaal goed gaat ik had van de week zijn kooi schoongemaakt en om de keer verandere ik ze hele hok.(Indeling van ze hok)

wat me toen al lichtelijke op viel was dat ik wel is een harde bons hoorde en hij liep ineens over de grond dacht eerst dat ik de stokken verkeerd had hangen te dich bij elkaar zodat hij klem zat met ze staat en balans verloor.

Maar nu belde me vreindin mij dringend op dat ie opeens heel tam was en geaaid kon worden wat ie normaal nooit toestaat ook zit ie met ze hoofd te knikken.
    En blijft ie ook maar naar beneden kletteren. en daar blijf hij dat ook een tijdje zitten

Het gekke is dat hij gewoon genoeg eet en drinkt en ik helemaal niks geks kan aanmerken op ze eten want er waren al mensen die zeggen dat ie te dik is.

Nu wil ik graag weten of iemand dit herkent of weet wat het kan zijn voordat ik een dierenarts moet inschakelen en me knip opentrekken want tegenwoordig zijn die bedragen ook niet misselijk.

graag hoor ik het wel

Er zitten hier op het Forum geen dierenartsen dus wat ook zal gaan kosten, had je daar al met de vogel moeten zitten.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dat gaat beetje moeilijk ik zit in amsterdam op me werk vriendin en dochterjte liggen ziek thuis en ik werk nog wel ff tot 23:00 vanavond.

Dacht meschien ken iemand de symptonen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marceluitleiden
        Dat gaat beetje moeilijk ik zit in amsterdam op me werk vriendin en dochterjte liggen ziek thuis en ik werk nog wel ff tot 23:00 vanavond.

Dacht meschien ken iemand de symptonen
        Ik zit nu ook in Amsterdam op mijn werk, maar je had misschien vanmiddag al even de dierenarts kunnen bellen.

Kunnen je vriendin en dochtertje niet meer lopen op dit moment?
        Groeten Michael

Opmerking

Vanaf de zijlijn.

Als jullie beiden op je werk zijn, werken jullie dan beiden voor?

a de NBVV

b een plaatselijke vogel vereniging

c. een "vogelzaak"

indien niet. TERUG AAN HET WERK! lol

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

d. Ik werk voor een baas en die is erg makkelijk, geen werk te doen dan ga je maar internetten

Zo, acht uur, ik ga nu naar huis, fijne avond!
            Groeten Michael

Opmerking

Ik ben alsnog op vrijdag naar dierenarts geweest en het was helaas al te laat.
              We hebben onze vogel moeten inslapen.

Maar ik ben er nu ook achter waarom.
              Toen ik de vogel kocht heb ik duidelijk aangeven bij de verkoper dat ik nog niet veel kennis had omtrent de Kakariki en dat ik wat info wou hebben omtrent eten enzo.

Nu concluderdee de dierenarts dat de verkoper een gruwelijke fout heeft gemaakt bij het verstrekken van de info over het eten en dat dit de oorzaak is van het uit eindelijken moeten laten inslapen van onze vogel.

Ik heb ook een heel boos mailtje naar de verkoper gestuurd en teven waren we al niet tevreden over hun omdat we na zeer korte tijd al achter kwamen dat de vogel helemaal niet jong was.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marceluitleiden
                Nu concluderdee de dierenarts dat de verkoper een gruwelijke fout heeft gemaakt bij het verstrekken van de info over het eten en dat dit de oorzaak is van het uit eindelijken moeten laten inslapen van onze vogel.

Mag ik je misschien vragen wat er precies verkeerd ging dan met het eten??

Ik heb nu sinds een 3 maanden ook een Kakariki, ook mijn eerste nieuwe vogel sinds jaren, heb daarvoor 2 parkietjes gehad..
                En ik vroeg ook informatie daarover maar had ook veel opgezocht in forums en internet en andere ervaren mensen.

Maar nu lijkt er toch ook iets serieus mis te zijn, de dierenarts denkt dat het een virale infectie is wat de zenuwen ook aantast, want de ene dag ging alles goed, maar de andere dag was het onheil! Had het nog nooit gezien en was meteen van slag!!
                Hij zat heel bol, (maar heeft bij mij altijd wel wat bollig gezeten, want ben kort nadat ik hem gekocht had naar de dierenarts gegaan voor een check-up en toen bleek hij volledig gezond te zijn)
                En ik merkte een paar dagen al dat hij iets aan zijn oogje had, hij hield het vaak dicht, misschien door een droog oogje? of een vuiltje, of iets anders.. geen idee, en ik merkte dat hij aan dat oog soms geen licht kon verdragen, maar ontstoken is het niet.
                Nuja, gisteren is de dierenarts halsoverkop naar hier gereden, want ik zat echt met paniek, want de kant waarmee hij iets aan zijn oog leek te hebben leek nu heel die kant spasmen te hebben ofzo..
                Hij zag het precies aan die kant af en toe niet meer, hij hield zijn poot dan in de lucht, keek er naar, deed het eens open en toe, enzo meerdere keren.. Dan was hij ook enorm traag in zijn handelingen, dus klimmen was enorm traag, hij vloog ook niet meer, maakte geen geluid.. maar beet aan de tralies, dus ik denk dat iets hem zeer deed!
                En als hij met dat pootje op een stokje / trapje wilde opstappen, leek hij wel te haperen! hij zette zijn pootje telkens op en af de ladder alsof hij het niet zag, of voelde, en kreeg zich niet naar die kant gedraaid, + verloor hij telkens bijna zijn evenwicht!!

Nooit iets aan de hand gehad! en opeens dat! Heel zielig hoor :/

En ja, nu krijgt hij antibiotica daarvoor, waardoor hij nog meer moe is, want hij zit ook nog eens in de rui, (is 9 maand oud).. Arme stakker..
                Maar gelukkige praatte hij vanmorgen toch al, en vloog hij wat rond, maar van de moment hij antibiotica binnenheeft is hij echt.. slaperig en rust hij veel. De dierenarts zei ook "hij zal het vast wel voor langere tijd gehad hebben, maar doordat zijn weerstand nu wat minder is, door de rui eventueel, komt die infectie dus door, vandaar dat je nooit echt iets zag"

Ik hoop eigenlijk niet dat het iets ernstig is! Zoals een tumor ofzo, dus ik hoop dat het een infectie is, wat op te lossen valt.. Dus ik ben enorm benieuwd naar jouw informatie!!
                Want ik geef hem buiten zijn grote parkietenzaad, ook af en toe eivoer, aanvullend vitaminesupplement, appel, sla, granaatappel etc..
                Veel groenten lust ie nog niet, maar dat komt er wel stillaan in denk ik, want bij de eigenaar kreeg hij enkel zaad denk ik :s

Opmerking

Beste Marcel,

Dit behoeft toch wat meer uitleg.

1) Wat heeft de verkoper je vertelt over het eten?
                  2) Wat heb je gedaan?
                  3) Wat vindt de dierenarts dat anders moest?

4) En ik denk ook niet onbelangrijk!! Heeft de dierenarts verstand van vogels!

Veel dierenarts zijn wel kleinveedierenarts, maar vogels is toch echt een hoofdstuk (zo niet een heel boek) apart.

Boze mails helpen doorgaans niet mits je hem gekocht hebt bij een winkel of gevestigd bedrijf. Dan is de consumentenwet van toepassing en zal je van de dierenarts een geschreven verklaring van overlijden nodig hebben. Dan is het aan de verkoper te bewijzen dat de vogel bij verkoop gezond was. ('n heel verhaal en nog meer gedoe)

Laat het antwoord op de vragen even wete en ik wens jullie succes.

Peter

Opmerking

Working...
                  X