Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek kakariki

Hallo,

op internet staat dat je met kakariki's het beste kunt kweken in februari maart.
    op welke temperatuur kweken ze het beste?

wij hebben voor de kakariki's nestblokken van 24x24x30.
    minimale maat is daarvan 20x20x30

het mannetje is van 2010 en het popje van 2011.

is er ook een bepaalde voorbereiding nodig voor ze in de stemming te krijgen?
    hoe kun je zien dat ze in de stemming zijn?

kan ik hun wel het blok geven en dan eivoer mt breedmax (geduurde 4 weken ter voorbereiding) en daarna breedmax verlagen naar 1x per week en eivoer elke dag?

en natuurlijk krijgen ze ook grit met maagkiezel.

hoop dat iemand me hier eerlijk mee kan helpen

groetjes laura
    http://laurasparkieten.webnode.nl/

Zoek het zelf uit, ik reageer er niet meer op.
    Het heeft toch geen zin dat we iets zeggen, want je doet toch je eigen zin
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
      Zoek het zelf uit, ik reageer er niet meer op.
      Het heeft toch geen zin dat we iets zeggen, want je doet toch je eigen zin
      is helemaal niet waar. maar goed zoek wel verder.
      kom er uiteindelijk wel achter.
      alleen was dit de kortere weg.

Opmerking

In het voorjaar dus ,,gewoon in een grote volliere buiten.(geld immers voor alle vogels)
        Breedmax hebben ze nergens voor nodig ,gewoon goed zaadmengsel ,onkruidzaad trosgierst en alle dagen eivoer.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          In het voorjaar dus ,,gewoon in een grote volliere buiten.(geld immers voor alle vogels)
          Breedmax hebben ze nergens voor nodig ,gewoon goed zaadmengsel ,onkruidzaad trosgierst en alle dagen eivoer.
          oke dank je wel.

breedmax is vaak om ze in de stemming te krijgen. hebben mijn grasaprkieten ook tijdens de voorbereiding gehad 2 weken lang.
          wij willen kweken in kweekkkooien.in 120 zodat ze voldoende ruimte hebben.
          de grasparkieten hier hebben 50-60cm.

wat is de beste temperatuur?
          meestal is dat rond maart dus dan zit je op een temperatuur van 15 graden.

Opmerking

@jeffrey rahoens
            Er is een vraag gesteld over vogels, je kan daar dan een antwoord op geven of niet.
            Het is dus niet de bedoeling dat wanneer jij niet wilt antwoorden je dat ook moet laten weten.
            Het is dan genoeg om geen bericht te plaatsen.
            Soortgelijke reacties van iedereen zullen worden verwijderd.

Ontopic graag!

bvd.

Opmerking

beste laura de kooien zijn te klein dit is ook meerdere malen gezeg ik snap dat je het daar niet mee eens ben want 90% kweek in die afmetingen dat zijn ook de kwekers die u hier geen raad geven wil je genieten van je hobby dan zult u vluchten moeten hebben de vogels kweken dan ook veel makkelijker denk tevens aan de licht uren die je nodig heb minimaal14 uur licht en wat dierlijk eiwit in de vorm van pinkys of buffalowormen .

men heeft wel cometaar op laura maar hoe is het met de TT kooien waar de vogels van liefhebbers een dag of 6 in zitten op tt en thuis nog langer om te trainen en na de schow wegens plaats gebrek in quaratiane verblijven ik bedoel maar de pot verwijd vaker de ketel als men denk en dat ook nog eens omdat pietje gezegd heeft dat je mooie vogels heb van 90 pt ik bedoel maar

met vriendelijke groet eric.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
                beste laura de kooien zijn te klein dit is ook meerdere malen gezeg ik snap dat je het daar niet mee eens ben want 90% kweek in die afmetingen dat zijn ook de kwekers die u hier geen raad geven wil je genieten van je hobby dan zult u vluchten moeten hebben de vogels kweken dan ook veel makkelijker denk tevens aan de licht uren die je nodig heb minimaal14 uur licht en wat dierlijk eiwit in de vorm van pinkys of buffalowormen .

men heeft wel cometaar op laura maar hoe is het met de TT kooien waar de vogels van liefhebbers een dag of 6 in zitten op tt en thuis nog langer om te trainen en na de schow wegens plaats gebrek in quaratiane verblijven ik bedoel maar de pot verwijd vaker de ketel als men denk en dat ook nog eens omdat pietje gezegd heeft dat je mooie vogels heb van 90 pt ik bedoel maar

met vriendelijke groet eric.
                hoi eric dank je wel voor je reactie.

op heel veel site's die ik heb bekeken van kakariki's kwekers staat dat je in kweek kooien van 120x40x40 kunt kweken met blokken van binnenmaat 20x20 en 30-40 hoog.
                zolang je ze daarna maar direct over plaatst naar een vlucht van minimaal 1m50.

de tt kooi voor een kakariki's zijn 50cm breed.
                en op een show zitten ze daar ongeveer 5 dagen in.

maar dat is dan een aantal keren per jaar en alleen voor de shows.
                en natuurlijk moet je ze dat van kleins af aan leren zodat ze ook goed voorbereid zijn en ze zich ook kunnen laten zien.

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

"Moeten" ken ik maar 1 klein plekje voor waar dat echt nodig is, de rest is bijna allemaal door mensen bedacht.

Fijn dat je jou mening op een veel positievere manier hebt weten te delen Jeffrey, ik hoop dat anderen dat ook zullen doen!

mvg.

Opmerking

Ik begrijp uit het verhaal dat je een vlucht van 1,5 meter hebt ,en broedkooien van 120.
                      Doe dan die kakariki's in die vlucht ,en de grasparkieten in de kooien van 120.

Dan verzorg je je vogels tenminste goed ,en is hier ook iedereen tevreden!

ps ,,wat is een vlucht ?. Ik vind een kooi pas een vlucht als je er zelf ook in kunt en gewoon kunt staan . een kleine volliere dus !

Opmerking

Nog een keer

Zal het nog een keer zeggen dan. Mijn favourite gezegde met de opvoeding van mijn kinderen was : Ik ben geen papagaai. Zij wisten best wat pa bedoelde (Basil Brush - Boom-boom)

Kakariki's hebben geen bepaald broedseizoen en het is daarom het beste om ze twee broedblokken te geven. De dikte van de broedblokken helpt hierbij in de isolatie van eventuele jongen.
                        Deze vogels horen ook niet in een broedkooi thuis maar een ruime voliere en brengen geruime tijd door op de voliere vloer.

Succes.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                          Zal het nog een keer zeggen dan. Mijn favourite gezegde met de opvoeding van mijn kinderen was : Ik ben geen papagaai. Zij wisten best wat pa bedoelde (Basil Brush - Boom-boom)

Kakariki's hebben geen bepaald broedseizoen en het is daarom het beste om ze twee broedblokken te geven. De dikte van de broedblokken helpt hierbij in de isolatie van eventuele jongen.
                          Deze vogels horen ook niet in een broedkooi thuis maar een ruime voliere en brengen geruime tijd door op de voliere vloer.

Succes.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                          oke dank jullie wel.
                          hebben vandaag ook grote blokken gekocht.

Opmerking

ik kom dit verhaal op verschillende forums tegen van laura

Opmerking

Working...
                            X