Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Swiftparieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Swiftparieten

Hallo allemaal,

Heeft er iemand verstand van swiftparkieten met betrekking tot het voer en huivesting? ik vind het namelijk mooie vogeltjes voor in mijn binnekooi. mijn kooien zijn 80x70x60 is dit groot genoeg? ik hoor graag wat meer informatie ervan

groetjes
    ik ben alleen gelukkig, als mijn vogels ook gelukkig zijn

Roy, die kooimaten zijn meters hoop ik en niet centimeters. Als het cm's zijn dan zijn je kooien veels en veels en veels te klein. Swiften zijn erg actieve vogels die veel ruimte nodig hebben.

Opmerking

Swift

Dat moet in princiepen wel kunnen ik kweek in vruchtjes van 1 meter lang 60 cm breed en 2 meter hoog.
      En waar ik ze van heb die kweekt ze in broedkooien van 1 meter met de blok aan de buitenkant.
      Wel opletten met voeren in verband met vervetting.

Opmerking

Sorrie, maar 80 x 70 x 60 geschikt voor swiften !!!! Dit is veel te klein voor deze soort.

Opmerking

die kooimaten zijn meters hoop ik
          Daniel, dit is een Nederlands forum. Vluchten van dit formaat kun je denk ik op een hand tellen. Weet trouwens best wat je bedoelt maar it dit put a smile on my dial.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

De naam Swift betekent zwaluw, ze vliegen net zo graag en bijna net zo snel.
            Die soorten in dergelijke kleine hokjes houden grenst m.i. aan dierenkwelling.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Als het kon dan zou ik zulke volieres bouwen Kees, maar helaas zit dat er niet in ons kikkerlandje. En ik weet dat mijn reactie wat overdreven is, maar bepaalde soorten zijn in mijn ogen nu eenmaal niet geschikt voor kleine kooien. Als je kijkt naar het soort voeding dat swiften tot zich nemen (veel suikers, hoge energie waarde) en hun daarbij behorende zeer actieve gedrag is juist de swift een van de laatste soorten die in een kleine kooi thuishoort.

Indien Roy nu zou aangeven dat het de bedoeling is dat de swiften een groot gedeelte van de dag buiten de kooi (bijv in de woonkamer) zouden doorbrengen wordt het in mijn ogen een ander verhaal.

Opmerking

een voliere van 60 meter hoog moet ik nog maar zien hoor

ik sluit me trouwens aan bij de rest. kooi is te klein. een vogel in een kooi is ook altijd net iets minder mooi dan dezelfde vogel in een voliere

Opmerking

nu overdrijven jullie wel met hele grote vluchten vogels in gevangenschap mogen geen al te grote vluchten hebben de vogels kunen dan in een paniek situatie een hele grote snelheid ontwikkelen en vliegen zich te pletter tegen het gaas met een normalen afmeting van een drie a vier meter lijk mijn dit veel verstandiger en voor de genen die groter willen lopen dus meer risico

het is maar hoe men het bekijk. de kooi is veel te klein ben ik mee eens.
                  maar wil de kwekers die zo kweken geen pilsje geven want dan ben ik zeker blut

Opmerking

Ikzelf kweek met Swiftparkieten in een vlucht van 2,50 meter lang, 1 meter breed en 2 meter hoog. Ik heb hier 1 koppel in, maar je kan in deze afmeting ook 2 poppen en 1 man plaatsen. Hebben ze goed de ruimte, en die hebben ze nodig, en bij eventuele jongen kan het prima.

Qau voeding geef ik elke dag parkietenzaad zonder zonnepitten, fruit zoals: appel,peer,druif,aardbei,etc. Ook geef ik ze loripap van orlux. Maar loripap zou ook 2x per week kunnen en dan in de broedtijd elke dag. Ook in de broedtijd eivoer en meelwormen.

Zijn prachtige levendige vogels, welke makkeleijk vertrouwd naar de verzorger worden. Het houden van Swiften in de maat kooi welke u heeft raad ik ter sterkste af. De Swift zal hier niet gelukkig in zijn en u ziet niet hun prachtige gedrag. Hoop dat u hier wat aan heeft.
                    Vliegruimte hebben ze gewoon nodig. Zijn snelle vliegers. In een mooie vlucht kun je er pas echt van genieten.
                    Ook klimtouwen en takken zijn ze gek op.

Opmerking

Working...
                    X