Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pyrrhura leren op vinger te stappen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pyrrhura leren op vinger te stappen

Hallo.
    Ik heb een pyrrhura van 9 weken en wil hem leren op mijn vinger te stappen als ik bij hem komt .Hoe leer ik hem dat, hij raakt nu in paniek en gaat heel de kooi door of hij gaat de kooi uit en is dan haast niet meer te pakken. Ik laat hem dan met rust en hij gaat dan zelf weer terug zijn kooi in.Wie weet wat ik het beste kan doen. En hoe kan ik hem dingen leren. En nog een vraag hij wil geen vers fruit of groente eten is dit heel erg. Hij krijgt nu extravital voer. Alvast bedankt allemaal.
    Groetjes Janny

beste jfh,
    als eerste, als je de vogel tam wil maken moet je hem niet in een al te grote kooi doen, achter en zijkanten blinderen dat alleen de voorkant open is dan rustig praten met de vogel en langzaam alleen je hand in de kooi steken, probeer maar .

Opmerking

Dat hij/zij nog geen fruit wil eten komt wrs door de leeftijd. Is nog maar 9 weken oud. Het dieet zal met verloop van de tijd veranderen naar behoefte.
      Je kan beginnen met appel in kleine stukjes.
      Tam maken kost tijd en geduld.

Opmerking

hoelang heb je de pyrrhura nu in huis?
        het beste kun je hem de eerste week in de kooi laten zitten dan weet hij dat dat zijn stek is.
        lust de vogel trosgierst dat kun je misschien rustig in de hand in de kooi gaan ,je hand stil houden en geduld hebben ,het zijn zeer nieuwsgierige vogels.
        bij mij was ze gek op appel en kwam steeds dichter bij en op een gegeven moment zat ze op mijn hand,het heeft wel wat weken geduurd.
        heel veel geduld zul je moeten hebben .
        succes

Opmerking

pyrrhura

Hallo.
          Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie reactie. Ga er morgen gelijk mee aan de slag. Ik heb mijn vogel nu twee weken en hij gaat als hij uit zijn kooi is en terug wil er zelf weer in dus dat weet hij al. Hij speeld heel erg graag met zijn speeltjes en hij eet verder ook heel goed, alleen nu nog verder tam maken. Ik heb gelukkig heel erg veel geduld dus dat moet ook goed komen. Nogmaals bedankt. Groetjes Janny

Opmerking

Hallo, hoe gaat het buiten de kooi. Je zegt dat hij uit zichzelf naar de kooi terug gaat, maar kun je hem buiten de kooi wel op je vinger laten stappen.
            Wat in het begin ook wel wil helpen is een kort noem het maar opstapstokje. Dat is soms iets vertrouwder dan je vinger.
            Ook ben ik het eens met een vorige reactie dat je heel rustig moet zijn en hem vertrouwd moet maken met je hand in de kooi. Dat kun je doen door heel rustig je hand in de kooi te houden, maar eerst niet naar hem te bewegen. Je hand laten rusten zonder te bewegen en weer uit de kooi halen. Dat herhalen zodat hij je hand in de kooi accepteert zonder als een dolle rond te vliegen. Daarna steeds dichter naar hem toe met wat lekkers in je hand. Dit vergt veel geduld en omgaan met teleurstelling, maar uiteindelijk gaat het lukken. Heel veel succes.
            http://www.deforpusliefhebber.webs.com

Opmerking

pyrrhura

Hallo. Bedankt voor je reactie. Als mijn vogel buiten de kooi zit kan ik hem ook niet pakken. Maar ik ga vanaf nu iedere dag met mijn hand de kooi in net zolang hij op mijn vinger wil stappen. Ik heb heel veel geduld dus moet het goed komen. Jullie horen het wel als het zover is. Bedankt en groetjes Janny

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jfh
                Hallo. Bedankt voor je reactie. Als mijn vogel buiten de kooi zit kan ik hem ook niet pakken. Maar ik ga vanaf nu iedere dag met mijn hand de kooi in net zolang hij op mijn vinger wil stappen. Ik heb heel veel geduld dus moet het goed komen. Jullie horen het wel als het zover is. Bedankt en groetjes Janny
                je kunt hem misschien lokken met iets lekkers een stukje appel of druifje.
                heb je het al geprobeerd met een stok voor hem te houden.

Opmerking

Working...
                X