Mededeling

Collapse
No announcement yet.

swift parkieten bij tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• swift parkieten bij tropen

Ik heb een vraag, zou je een koppel swift parkieten kunnen plaatsen in een Voliere met tropen, Ceres ,Gould's ,masker amadine.
    In een ruime vlucht, of slopen ze de beplanting waar de tropen in nestelen.

Alvast bedankt voor antwoorden
    Groeten

Mijn swiften slopen helemaal niets, alleen van de verse wilgentakken eten ze wat blaadjes, maar niet eens zoveel als de andere vogels (diverse tropen).
    De beplanting laten ze prima heel hier.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

ik heb zelf ook een koppel swiften erbij zitten,
      de binsenastrildes slopen meer dan de swiften.
      wel heb ik gehoord dat de swiften wel eens nesten "slopen" (nestmateriaal er uit trekken) uit nieuwsgierigheid.
      maar heb hier zelf geen ervaring mee daar ik er nog niet mee gekweekt heb.
      manager bij een speech :
      vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
      maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Bedankt voor de antwoorden,
        Het lijkt mij wel een mooie aanvulling op mm vogelbestand, en om te beginnen met parkieten.
        Had begrepen dat ze buiten het kweekseizoen zonder nectar kunnen.
        Groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wivli
          Bedankt voor de antwoorden,
          Het lijkt mij wel een mooie aanvulling op mm vogelbestand, en om te beginnen met parkieten.
          Groeten
          Dat ze buiten kweekseizoen geen nectar/lorivoeding hoeven is een discussie
          punt. Ikzelf kweek met Swiftparkieten en verstrek dagelijks lorivoeding en vers fruit. In het kweek seizoen aangevuld met een paar meelwormen en eivoer voor parkieten. Naast lorivoeding ook dagelijks zaad voor parkieten.

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wivli
              Groeten
              Dan doe je je swiften gewoon te kort. Ze hebben het hele jaar lori voeding nodig.

Opmerking

ik geef ze buiten het broedseizoen 2 x per week loripap en regelmatig fruit.
                en tropenzaad, tijdens het broedseizoen krijgen ze elke dag loripap en om de dag fruit.
                manager bij een speech :
                vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

hallo Ton,
                  vervetten ze dan van het zaad de hele week of van de loriepap de hele week?

Opmerking

Volgens de deskundige die ik sprak van de loripap.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Onzin......
                      Van Loripap gaan Swiften echt niet vervetten. Ik kweek ongeveer 10 jaar met deze vogels en geef elke dag loripap van Orlux en vers fruit. Daarbij zaad voor kleine parkieten. De vogels zien er goed uit en niet vet. Meestal wordt er gezegd dat ze geen of weinig loripap hoeven omdat de eigenaar het teveel werk vind. Zonde.

Opmerking

Oke, duidelijk dus beter het hele jaar door loripap (2xper week) en kweekseizoen elke dag.
                        Aangevuld met fruit.
                        Bedankt voor alle info

Opmerking

Dat is prima, wel een bakje met zaden erbij. Maar ze komen bij tropen in, dus ze zullen daar wel een zaadje meepikken.

Opmerking

ik heb wel eens gehoord over een kweker die meende dat swiften puur op zaad konden leven,

ook hij kweekt niks door veel te vette vogels,

dus dat zou net andersom zijn

Opmerking

De swiftparkiet is hoofdzakelijk een nectar en fruiteter. Dit word aangevuld met wat zaad. Bij een maaginhoud onderzoek bij swiftparkieten uit het wild bleek ook dat hun voeding voor 80% bestaat uit nectar en vruchten/fruit. De overige 20% waren div. insecten en zaad. Wel is het zo dat in de broedtijd hun behoeft aan nectar/loripap hoger is dan buiten de broedtijd.
                              Mogelijke oorzaak van vervetten bij swiften is dat ze te klein zijn gehuisvest. Er zijn kwekers die deze vogels in kweekkooien hebben. Een vlucht van min., 2 meter hebben ze wel nodig. Daarnaast een goed dieet en je hebt een prachtige vogel.

Opmerking

Working...
                              X