Hoe kun je het beste de nagels knippen van de catharinaparkieten. Ik heb er 12 in mijn voliere zitten en de nagels zijn best al wat lang. Soms blijven ze vastzitten aan het volieregaas. Ik heb ze nu gevangen en een poging gewaagd te knippen. Maar ze bijten me behoorlijk in mijn vingers en de poten trekken ze in als ik de nagels wil knippen. Het is toch niet de bedoeling dat je met allemaal naar de dierenarts moet. Alle tips of oplossingen zijn welkom. Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nagels knippen Catharinaparkieten
Collapse
X
-
Je legt de vogel op zijn rug in de palm van je hand. Sluit nu je hand met de
pootjes tussen je vingers door. Nagels van de Catharina kun je goed knippen met een gewoon nagelschaartje. Niet te kort anders gaat het bloeden. Gebeurt dit toch dan iets bloem erop om het bloeden te stelpen.
Dat ze je bijten is bijna niet te voorkomen.
Ook kun je zgn slijt zitstokken gebruiken of schuurpapierrol om de zitstokken heen.
Succes.
-
Bij de valkparkieten houdt mijn oom de vogels vast, ik knip de nagels.
Bij de andere parkieten doe ik het alleen, maar als je het niet gewoon bent is het soms handiger als er iemand is om te knippen en iemand om vast te houden.zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door eabe80Ook kun je zgn slijt zitstokken gebruiken of schuurpapierrol om de zitstokken heen.
Succes.
als je gewoon zoveel mogelijk takken met verschillende diktes hebben slijten de nagels op een natuurlijke manier af.
heb op deze manier nog nooit nagels hoeven te knippen van vogels uit de voliere.
deze manier werkt niet als de nagels al te lang zijn, dan moet je ze even knippen zoals uitgelegd.manager bij een speech :
vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking