Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwkroontjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blauwkroontjes

goedendag,

ik heb zitten twijfelen onder welke rubriek ik deze vraag zou plaatsen maar aangezien het kleine loris zijn en de swiftparkiet er ook bij betrokken word heb ik besloten deze vraag hier te posten, is er bezwaar wil ik hem natuurlijk onder de rubriek lories plaatsen.

ik zit er aan te denken om een koppel blauwkroontjes aan te schaffen en aangezien ik op internet weinig uitgebreide informatie kan vinden vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze soort.

ik had namelijk een aantal vragen over deze soort om te kijken of deze vogels wel geschikt zijn om bij mijn bestand toe te voegen.

naar wat ik begrepen heb moeten deze vogels in de winter een tocht- en vorstvrij binnenhok hebben, dit is natuurlijk geen probleem maar kunnen zijn in de winterperiode wel vrije uitvlucht houden naar buiten of is het beter om ze dan gewoon binnen te houden?

kunnen ze samen worden gehouden met swiftparkieten?
    en wat zou dan de minimale afmeting zijn van de voliere moeten zijn?

voeding bestaat voor zover ik begrepen heb voor 90% uit fruit, groenten en loripap. wie kan dit bevestigen, verbeteren of uitgebreider uitleggen?

ik hoor het graag van jullie,
    m.v.g.
    Lars Lambooij
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

naar wat ik begrepen heb moeten deze vogels in de winter een tocht- en vorstvrij binnenhok hebben, dit is natuurlijk geen probleem maar kunnen zijn in de winterperiode wel vrije uitvlucht houden naar buiten of is het beter om ze dan gewoon binnen te houden?
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

hartelijk dank voor uw antwoord.
      uiteraard moet de voliere eenvoudig te reinigen zijn en moet het zachtvoer niet bevriezen.
      maar als ik het zachtvoer aanbied in het nachthok kunnen de vogels dan nog wel naar buiten vliegen of is het temperatuursverschil dan te groot waardoor ik ze beter binnen kan houden?
      manager bij een speech :

Opmerking

en zou het eventueel mogelijk zijn om met deze vogels in broedkooien te kweken? met enige aanpassingen om aan hun voorkeur voor broedgelegenheid te voldoen?
        en hoe groot zou deze kooi dan moeten zijn?

enkel uit nieuwsgierigheid daar ik de vogels het liefst in de voliere laat broeden.
        manager bij een speech :

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

oke, hartelijk dank voor de antwoorden.
            ik heb alle voor- en nadelen nog eens goed overwogen en denk dat het niet verstandig is om deze vogels aan te schaffen. het zijn prachtige vogels en hun gedrag spreekt me erg aan maar i.v.m. de hygiene en de weinige tijd die ik over 2 jaar heb i.v.m. mijn studie denk ik dat ik de vogels tekort zou doen.

in ieder geval bedankt voor de hulp en wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
            manager bij een speech :

Opmerking

Opmerking

klopt. maar er zijn meer mooie vogels en ik heb liever een voliere met wat mooie vogels dan een vieze smerige voliere met zieke erg mooie vogels
                manager bij een speech :

Opmerking

Working...
                X