Mededeling

Collapse
No announcement yet.

catharina parkiet maakt broedblok leeg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• catharina parkiet maakt broedblok leeg

hallo ik heb een koppel catharina parkieten in een vlucht, en vorige week hebben de man en pop het blok leeg gehaald alle houtkrullen eruit, en nu zit de pop hele dagen in het blok, heb nog niet gezien of ze eitjes heeft want ik wil ze eigenlijk niet storen. maar mocht dit zo zijn kan ze dan gewoon op een stuk houd met kuiltje erin broeden komt dat goed of moet ik iets anders in het blok doen.

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

ik heb er ook 2 van die koppels die het doen gewoon laten gaan komt wel goed bij mij doen ze het elk jaar

Opmerking

en hoevaak broeden ze per jaar

groeten hielke

Opmerking

Gewoon laten gaan mijn catharina's gooien ook het grootste gedeelte van het nestblok leeg, en als je nieuwsgierig bent, je kunt gerust kijken. In het begin schrikken ze er van, maar als ze echt eieren hebben gaan ze er wel weer op terug. Later wennen ze er aan. Ik controleer de nestblokken minimaal 1x per dag.
        Catharina's kunnen rustig 3 rondes broeden. Ook wel meer. Ik haal gewoon het nestblok weg na 2 rondes. Dan vind ik het mooi geweest, anders broeden ze zich helemaal kapot. Het kost best veel energie om eieren uit te broeden en dan ook nog je jongen op te voeden.

Opmerking

hier doen ze het ook in de broedkooien in de voliere geen last van daar krijgen ze het zaagsel er niet uit omdat de blokken te hoog zijn,maar ik doe er altijd als ze 2 gelegt hebben weer zaagels in en maak een kuiltje erin en leg de eien erin volgende dag controleer ik wel of de eien niet onder het zaagsel liggen

Opmerking

bedankt voor de antwoorden ben weer een stuk wijzer geworden.
            (ga binnenkort toch maar even kijken of er eitjes liggen)

groeten hielke

Opmerking

Working...
            X