Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen op grond bijvoeren of weghalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jongen op grond bijvoeren of weghalen?

Mijn nestje kakariki's op de grond is uitgekomen en zijn nu ruim twee weken. De vogeltjes zijn vrij klein voor hun leeftijd en het popje is ook erg vaak van het nest.
    Ook is ze al weer aan het 'seksen' en heb ik het idee dat ze alweer met het volgende nestje bezig is. Nu mijn vraag: wat moet ik met deze jongen? Moet ik ze gaan bijvoeren? of volledige handopfok? Of de natuur zijn gang laten gaan? Ze voelen niet koud dus waarschijnlijk zit ze er af en toe nog wel op. Maar naar mijn inziens voert ze niet voldoende en houdt ze ze niet voldoende warm
    sigpic

nog een vraag: of kan ik de pop met jongen eventueel verplaatsen in een kamervoliere?
    sigpic

Opmerking

Normaal voert de man verder als de pop aan een nieuw legsel begint, ik zou ze lekker laten gaan.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Normaal voert de man verder als de pop aan een nieuw legsel begint, ik zou ze lekker laten gaan.
        sigpic

Opmerking

Vanaf het moment dat de jongen uitvliegen, horen ze zichzelf warm te kunnen houden. Bijna altijd verschuilen ze zich in de avond wel in een beschut hoekje of ergens onder.
          Een kartonnen doos op z'n kant is al een redelijk plekje als er niets anders is.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Vanaf het moment dat de jongen uitvliegen, horen ze zichzelf warm te kunnen houden. Bijna altijd verschuilen ze zich in de avond wel in een beschut hoekje of ergens onder.
            Een kartonnen doos op z'n kant is al een redelijk plekje als er niets anders is.
            sigpic

Opmerking

hoi , bij mij werden de jonge ook niet meer gevoerd door de ouders en heb ze apart gezet en ben ze nu zelf aan het voeren ,dit was niet de bedoeling maar kon ze toch niet laten sterven.
              ze zitten in een antirommelkooi voor hamsters met een warmte kussen en in de kooi een beker met wat water voor het uitdrogen ,ze staan dicht bij de verwarming ,ze zijn nu 4 weken oud er staan foto,s bij het onderwerp kakariki.
              groetjes monica

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lady
                hoi , bij mij werden de jonge ook niet meer gevoerd door de ouders en heb ze apart gezet en ben ze nu zelf aan het voeren ,dit was niet de bedoeling maar kon ze toch niet laten sterven.
                ze zitten in een antirommelkooi voor hamsters met een warmte kussen en in de kooi een beker met wat water voor het uitdrogen ,ze staan dicht bij de verwarming ,ze zijn nu 4 weken oud er staan foto,s bij het onderwerp kakariki.
                groetjes monica
                hoe voer je ze dan? Met een spuitje? Van een lepel lukt bij mij niet en met spuit ben ik bang dat ik te snel geef..
                sigpic

Opmerking

weet niet hoe het met kakarikies zit maar bij de meeste vogels zit de pop er niet zo vaak meer bij als de jongen 2 en een halve week zijn.
                  even de kroppen controleren of ze gevoerd worden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kissis4ever
                    hoe voer je ze dan? Met een spuitje? Van een lepel lukt bij mij niet en met spuit ben ik bang dat ik te snel geef..
                    hoi als ik jou was zou ik op internet is zoeken onder handopfok valkparkieten ,daar kun je veel vinden over alles en het lepeltje ,mijn man heeft een klein lepeltje aan twee kanten naar binnen geplooid .
                    in het begin gaat het wat moeilijk maar als ze het door hebben gaat het goed .
                    heb zelf ook veel op internet gezocht is ook de eerste keer.
                    succes groetjes monica

Opmerking

ik heb weinig verstand van kromsnavels wat ik zelf doe met tropen vliegen ze uit en na 2 dagen haal ik blok weg en na 14 dagen krijgen ze hem weeer terug dan zijn de jongen zelfstandig
                      aan de krop kun je zien jongen goed gevoerd worden heb je geen foto???
                      vogels blijven niet tot uitvliegen op het nest
                      succes

Opmerking

sigpic

Opmerking

kun je zien of de kropjes gevuld zijn?
                          groetjes monica

Opmerking

afblijven niet verplaatsen laat de vogels hun werk doen tevaak verstoren wil ook vaak hinder geven houd beetje in de gaten dat ze wel gevoerd worden maar ga ze niet 10 keer per dag in de handen pakken anders kan het wel eens mis gaan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lady
                              kun je zien of de kropjes gevuld zijn?
                              groetjes monica
                              en hoe is het nou met de jonge, zijn de kropjes gevuld.
                              ben zelf ook geen voorstander voor handopfok maar bij mij was het echt nodig anders waren ze al dood geweest.
                              groetjes monica

Opmerking

Working...
                              X