Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adelaide of Strogele rosella's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Adelaide of Strogele rosella's

Nu ik mijn voliere heb verbouwt heb ik straks na het kweekseizoen een vlucht van 310x100x200cm(lxbxh) beschikbaar. Nu wil ik hier graag adelaide of strogele rosella's in gaan houden. Nu heb ik ook met mijn buren een beetje rekening te houden. Maken deze vogels veel lawaai of valt dit mee. Over de valkparkieten hoor ik mijn buren niet klagen, echter toen ik een jaar terug 2 bergparkieten had zitten werd er toch wel een beetje geklaagd over het geluid hiervan.

Is er behalve het uiterlijk nog een reden om voor de ene of de andere soort te gaan? Het liefst zou ik eens bij een kweker kijken die meerdere soorten rossela's heeft zitten

Ik moet toegeven dat ik je voliere aan de kleine kant vind voor deze toch wel forse soorten. Het zijn daarnaast ook soorten die graag vliegen en dat is zo'n voliere amper mogelijk. En als je buren al klagen door de bergparkieten..........

Opmerking

rosellas zijn vaak al tevreden in een vlucht van 2 meter maar hoe groter hoe beter natuurlijk dus ik vind de voliere prima geschikt voor een koppel rosellas.
      rosellas maken minder lawaai dan valkparkieten dus ik denk dat de buren ook weinig reden tot klagen hebben.
      ook is de roep van de rosella toch wel melodieuzer te noemen dan die van een bergparkiet.

m.v.g.
      Lars Lambooij
      manager bij een speech :
      vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
      maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Ik kan nu een enkele pop krijgen. Kan deze tijdelijk bij 1 koppel bourkeparkieten in of wordt dit ook oorlog?

Opmerking

als de vlucht groot genoeg is en er hangen geen broedblokken zou het goed moeten gaan,
          ik heb een jaar lang een prachtrosella man bij mn grasparkieten gehad en dit heeft nog nooit problemen opgeleverd.
          maar voor de zekerheid wel heel goed in de gaten houden.
          manager bij een speech :
          vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
          maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Working...
          X