Mededeling

Collapse
No announcement yet.

splendid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

nog een site-je

Deze site is nog in opbouw maar wel mooie vogels. Eerst op vogels klikken en daarna op de plaatjes klikken.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Piet
      Het duurt dan wel wat langer om weer de gewenste mutant te kweken maar komt die er uit dan is de kwaliteit ook goed.
      Lijkt mij heel logisch, maarehh ik wist niet dat daar zoveel verschillende mutanten van waren. Als je dat ziet in real life moet je je wel een kind in een snoepwinkel wanen.
      Ook wel leuk, bekende namen van het forum en dan de gezichten erbij.
      Ook een leuke site Henk maar in de site van jack die Piet aanbracht whauwie, snoepjes hoor.

Opmerking

mvrgr

Piet

Opmerking

Ja Birdfarm,Jack heeft op neophema gebied altijd het nieuwste van het nieuwste , ik ben met jack samen ook regelmatig Piet erbij veel op stap geweest toen ik nog in Nederland woonde ,Jack woonde ,maar 9 km van mij vandaan in dezelfde gemeente, zo zijn we ook bij dit soort kwekers geweest met enkel edelparkieten (halsbanden enz) of roodruggen,forpussen,papegaaien of wie alles hadden en zo als wij soms hier op vogelcafe zitten te dollen , ging dat dan face to face, erg leuk en vooral ook heel veel van geleerd vooral in het begin er ging een nieuwe wereld voor mij open toen. We reden ook elk jaar zo 35.000 km alleen voor de vogels door gans Europa heen, buiten de vele mooie en vaak ook zeldzame mutaties blijft voor mij ook zeker de gezelligheid hiermee als onvergeetbaar.
          We zouden er een boek over kunnen schrijven.
          J & P op tournee !!!

Gr Jan de Nijs

Opmerking

Terug naar die jonge knaap die (witborst)blauw x zilver wil paren.
            Is het niet verstandiger om toch via de wildkleur te kweken. En dan eigenlijk het liefste een splitvogel zodat er wel meteen blauwe jongen komen.
            Voordeel voor een beginner is dat hij de bevedering van de wildkleur kan vergelijken met zijn blauwserie. Hij kan duidelijk zien welke kleurvelden door de mutatie zijn veranderd. Zo wordt mutatiekweek ook een beetje tastbaarder dat je weet wat je aan het doen bent.
            Hij had twee koppels dus ik neem aan ook ruimte voor 2.
            met 2 koppels is de kans op suc6 2x zo groot hé, na 1 jaar zonder jongen zal nog een jongloos jaar de hobby wel achteruit hollen.

Mijn advies: koop een mooie wk pop die split is voor blauw
            en koop een wk man die eveneens split is voor blauw (en evt. cinnamon, want dan kunnen uit dit koppel ook zilvere en cinnamon poppen vallen).

bijkomend voordeel als je 2 koppels hebt kun je van de jongen weer onverwante koppeltjes samenstellen!

Opmerking

Working...
            X