Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Slakken
Collapse
X
-
-
slakken
Hallo Petra,Ik zal het merk maar niet noemen. Kijken wat er morgen weer in zit. Hij is weer bijgevuld. Ik heb ze er met een tuinhandschoen van de vrouw des huizes uitgehaald. Ha, ha. Wat een glibberzooi.Dat was wel heel sterk bier
Dat is een jonge blauwe witborst splendid. Ik dacht ik moet er even een leuke foto achteraan doen want je zou over je nek gaan met die slakken.mooi hoor om te zien die jonge vogel.
Hallo ton,, Lijkt me lekker maar niet heus. Laat de Fransen maar de Fransen. Als je die smurry ziet heb je al genoeg! Maar toch bedankt voor het recept, misschien is er iemand die het proberen wil.Dat is een aardige portie Henk, komt ie
Opmerking
-
Wat adviseer je als drankje er bij? Bier of wijn?Lijkt me lekker maar niet heus. Laat de Fransen maar de Fransen. Als je die smurry ziet heb je al genoeg! Maar toch bedankt voor het recept, misschien is er iemand die het proberen wil.
FF serieus ik vind de oogst ongelofelijk groot. Ik had ook nog nooit van deze methode gehoord. Weer iets geleerd!
bedankt
Pietmvrgr
Piet
Opmerking
-
2e nacht
Ze waren nog niet op:

Onderweg naar de vogels, "7 km. per fiets heen en 7 km. terug", kwam ik nog een grote ekster tegen:

Beste Denegon:Is ook niks mis mee. Maar of het na het zien van al die slakken in het bierbakje nog zo lekker zal smaken, betwijfel ik wel een beetje.(Bier is altijd lekker).
Opmerking
-
Vindt ik ook wel hoor!
Daar had ik helemaal niet op gelet natuurlijk. Ik ging voor de witte en de zwarte factor. Ik kan het wel hebben hoor maak je geen zorgen. De ene grap is de andere waard zal ik maar denken. (dat verzin ik nu even ter plekke.)
Voor vogelmoppen is er reeds een andere tread operationeel.
Opmerking
-
3e nacht
Nou, nog maar een keer een vangstje dan. En dan stop ik er maar mee denk ik. Niet met vangen maar met foto's hier neer zetten.
Opmerking
-
1 biertje
Dat ene biertje heeft toch ongeveer rond de 80 slakken opgeleverd en nadien geen last meer gehad tot dusver. Probaat en ook nog goedkoop middel.
Opmerking
-
Hoi Henk,Oorspronkelijk geplaatst door Henk3Dat ene biertje heeft toch ongeveer rond de 80 slakken opgeleverd en nadien geen last meer gehad tot dusver. Probaat en ook nog goedkoop middel.
Haal wel bier voor het weekend in huis hoor
het wordt warm dus hebben ze weer dorst.
(geintje) nou daar ben je voorlopig weer van af.
groetjes petra.
Opmerking
-
Gaas
hallo henk
dat gaas dat je voor dat bakje bier gebruikt, waar koop jij dat ? ik ben op zoek naar dat stevige gaas, ik wil dat gebruiken om het in te graven in de voliere om de muizen tegen te gaangroeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
gaasmaaswijdte
Hallo Ton,
Dit gaas is denk ik niet zo geschikt om de muizen tegen te houden. Dit is maaswijdte 19 x 19 milimeter. Daar lopen de muizen gewoon door.
Wil je muizen tegen houden met gaas dan moet de maaswijdte denk ik niet meer zijn dan 0,5 x 0,5 milimeter of in de buurt daarvan. Ik koop het gewoon hier in de buurt bij een houthandel. Die bestelt af en toe een pallet vol.
Denk eens aan gaas dat in de bouw voor zandzeven gebruikt wordt. Is wel gevoelig in je portemonee denk ik. Een laagje beton kon wel eens net zo handig zijn. Alleen laat dat geen water door. (niet zo gemakkelijk tenminste).
Opmerking
-
gaas
dat gaas wat jij bedoelt heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik ben nu tegen de muizen met korrels begonnen, is wat makkelijker dan gaas ingraven, moet alleen oppassen dat de vogels er niet bij kunnen komengroeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking