Mededeling

Collapse
No announcement yet.

turquoisine parkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• turquoisine parkiet

hallo,

Ik heb in de achtertuin een weggevlogen turquoisine parkiet zitten. hoe kan ik deze heb beste vangen? aangezien hij hiet niet echt heel lang vol houd met dit weer en zonder eten.

alvast bedankt

Roy
    ik ben alleen gelukkig, als mijn vogels ook gelukkig zijn

Ik zou snel voer in zijn nabijheid strooien..... en proberen hem met een royaal vangnet te pakken. Moet je wel snel zijn, met de komende weersvoorspelling heeft ie niet veel kans.

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

hallo,
      maak een soort konijnenren en zet 1 punt op een stok hier touwtje aan zaad rond de ren strooien en het meest in de ren trekken aan het touwtje en je hebt hem,
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

Heb ik nog al gehoord, gebbinkjes.
        Als je parkieten hebt en ze gaat op de voliere zitten zou je eventueel de buitendeur van het sas of je binnenhok open kunnen zetten, met een touwtje van binnen kijken, vogel binnen, aan het touwtje trekken en hij zit gevangen. Bij het sas kan je de andere deur met een stokje ofzo door de draad openduwen
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

De deuren die wij bij het sas gebruiken duw je zomaar in open, en zeker niet met een touwtje.

Opmerking

vangst

Oorspronkelijk geplaatst door roy1994
            hallo,

Ik heb in de achtertuin een weggevlogen turquoisine parkiet zitten. hoe kan ik deze heb beste vangen? aangezien hij hiet niet echt heel lang vol houd met dit weer en zonder eten.

alvast bedankt

Roy
            En Roy hoe is het verder verlopen?
            Heb je er een aanwinst bij...
            Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Nee het is nog niet gelukt. hij zit namelijk bij de buren en daar zit een groot bos naast. ik ben daar straks lang gelopen en wat aan het roepen en fluiten. ik heb hem 1 keer koren terug fluiten alleen het was al bijna donker. de buren geven hem trouwens wel te eten en drinken. volgens de buurvrouw is hij best wel tam. zaterdag ga ik hem proberen te vangen. ik werk namelijk tot 4 uur savonds en dan nog een half uurtje naar huis en dan is het donker dus heb niet veel tijd om het van te voore te doen. ik zat te denken om hem binnen in de schuur of huis te lokken met voer en dan met een touwtje de deur dicht trekken of een kartonnen doos met een takje er tussen zodat hij half open staat met voer eronder en dan het takje wegtrekken zodat de doos plat op de grond valt en hij eronderzit.

Roy
              ik ben alleen gelukkig, als mijn vogels ook gelukkig zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door roy1994
                Nee het is nog niet gelukt. hij zit namelijk bij de buren en daar zit een groot bos naast. ik ben daar straks lang gelopen en wat aan het roepen en fluiten. ik heb hem 1 keer koren terug fluiten alleen het was al bijna donker. de buren geven hem trouwens wel te eten en drinken. volgens de buurvrouw is hij best wel tam. zaterdag ga ik hem proberen te vangen. ik werk namelijk tot 4 uur savonds en dan nog een half uurtje naar huis en dan is het donker dus heb niet veel tijd om het van te voore te doen. ik zat te denken om hem binnen in de schuur of huis te lokken met voer en dan met een touwtje de deur dicht trekken of een kartonnen doos met een takje er tussen zodat hij half open staat met voer eronder en dan het takje wegtrekken zodat de doos plat op de grond valt en hij eronderzit.

Roy
                Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Working...
                X