Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bourke of turquoisine parkiet in huis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bourke of turquoisine parkiet in huis

Hallo,

Ik heb vaak grasparkieten in huis gehad, en deze ook altijd goed tam gekregen, nu wil ik weer een parkiet in huis gaan nemen, alleen zou ik eens iets anders willen proberen.

M'n oog was gevallen op een Bourke of een turquoisineparkiet, voornamelijk om de mooie kleuren en het rustige karakter.

Nu vraag ik me alleen af of deze net zo makkelijk tam te krijgen zijn als grasparkieten?

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze vogel in de huiskamer?

heb ervaring met de bourke. Is net zo tam te maken als een grasparkiet. Denk dat voor de turquoisine hetzelfde opgaat.

Opmerking

Heb de beiden in het 'wild' gehad en ik moet zeggen dat de bourkes rustiger waren en minder zenuwachtig. Mijn achternicht heeft ooit een bourke tam gehad en die was superleuk!
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Hallo Badraaf,

Beiden zijn relatief gemakkelijk tam te krijgen.
        En gelijk heb je het zijn prachtige vogels!
        Let wel een Turq heeft wel wat vlucht nodig!
        Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat een Bourke parkiet worden. nu alleen een kweker in de omgeving zien te vinden, want dat is nogal lastig denk ik.

Opmerking

Ik weet niet of je nu nog veel bourkes gaat vinden. Het is al laat in het jaar en de meeste jongen zijn denk ik al verkocht en voor vroegkwekers is het nog wat vroeg

Opmerking

Ben ik ook bang voor Jeffrey, maar misschien koop ik wel een koppeltje voor in de voliere, en probeer daar volgend jaar jongen uit te kweken, dat is voor het tam krijgen ook ideaal.

Opmerking

lijkt me een goed idee badraaf

Opmerking

Jeffrey - Uit andere forumberichten heb ik begrepen dat je ervaring hebt met valkparkieten, hoe zijn die in vergelijking met de bourkes?

Dit vind ik namelijk ook een hele leuke vogel, en erg intelligent als ik de info bekijk.

Opmerking

Als je een vogel zelf met een papje en de spuit op brengt zijn ze echt super aanhankelijk. Ze zijn echt te gek! Ze zijn inderdaad erg intelligent en ze zijn ook erg nieuwsgierig. Persoonlijk vind ik ze echt fantastisch, eigenlijk wel veel leuker dan bourkes en turquoisinneparkieten. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening

Opmerking

Jeffrey - Ben helemaal om, en het wordt een valkparkiet, de filmpjes op youtube hebben me overtuigd.
                      Er zijn ook veel meer filmpjes over valkparkieten als huisdier te vinden, dan bourkes, en de leuke deuntjes die je ze kan leren fluiten zijn helemaal te gek.

Opmerking

Valkparkieten zijn volgens mij wel de populairste tamme parkieten in huis

Opmerking

Working...
                        X