Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bourkeparkieten in de regen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bourkeparkieten in de regen

Ik heb in mijn voliere 3x2m 4 koppels bourkes zitten en van mijn voliere heb ik 1x2m overdekt.

Een aantal van mijn bourkeparkieten blijft op avonden zoals gister in de stromende regen zitten overnachten. Komt dit omdat ik niet genoeg overdekt heb of geven vogels hier gewoon de voorkeur aan? en kan dit geen kwaad?

Misschien zijn Bourkes niet zo slim, dat ze maar blijven zitten in de regen

Terwijl ze ook overdekt kunnen zitten.

Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de beestjes om zeiknat te worden.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het lijkt mij zelf ook niet echt bevordelijk, maar goed ze laten zich ook niet dwingen om overdekt te zitten

Opmerking

Zijn er wel genoeg stokken waar ze droog en uit de wind kunnen gaan zitten, let eens op of ze daar niet worden weg gejaagt door de dominante koppels?? om ze door-waternat te laten worden is niet goed en dat de hele nacht, dan worden ze niet oud?

succes

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Ik heb er een stok bij in gemaakt. We zullen zien

Opmerking

wat ook een tip kan zijn is:

De stokken in het overdekte deel hoger plaatsen
              en de stokken in het niet overdekte deel net iets lager plaatsen dan in het overdekte deel.

Bij mij slapen de dominantste koppels altijd hoger dan de minder dominante koppels met als gevolg dat ze in het overdekte deel gaan zitten.

in het geval van jouw zou dit willen zeggen minimaal 4 stokken in het overdekte deel plaatsen met een klein beetje hoogteverschil
              en dan pas de stokken in het niet overdekte deel. (als dit mogelijk is)

kijk wel eens na of ze uit de wind kunnen zitten in het overdekte deel.
              Groeten Laurens

Opmerking

De vogels zitten in het overdekte gedeelte juist uit de wind. Ook nu ik meer stokken overdekt heb geplaatst blijven er nog meerdere vogels in de regen zitten. Ik heb niet echt het idee dat ze hier veel last van hebben overigens.

Opmerking

Misschien volgend jaar de gehele voliere eens overdekken?
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

regen = natuurlijk!

Oorspronkelijk geplaatst door spenkie
                    De vogels zitten in het overdekte gedeelte juist uit de wind. Ook nu ik meer stokken overdekt heb geplaatst blijven er nog meerdere vogels in de regen zitten. Ik heb niet echt het idee dat ze hier veel last van hebben overigens.
                    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

ik snap het probleem ook niet echt.
                      Bourke parkieten zijn echt geen domme vogels en als ze geen zin in de regen meer hebben gaan ze echt wel schuilen als daar de mogelijkheid toe is.
                      Je hebt aangegeven dat de mogelijkheid er is dus zal niets gaan veranderen als ik jou was

Opmerking

Ik ga ook zeker niet de hele voliere overdekken. Als het overdag regent zitten ze zich ook fijn te wassen in de regen.
                        Ze moeten het nu zelf maar weten er zijn in ieder geval stokken genoeg nu in het overdekt.

Opmerking

Working...
                        X