Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neophema's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hallo

waar komen de vogels vandaan die bij de handelaar zit?
    kijk bij een kweker hoe zijn bestant er bij zit kijk of het schoon is kijk of hij propper op de voer en drink uitrustingen zitstokken is en ver geet niet te kijken naar het badwater kijk ook in de onderste kooien juist bij de kweker want daar zitten de zwakken onttroken aan het oog.

ja de zieke vogels komen juist in eerste instantie van de kweker af die heeft vergeten ze de nek om te draaien en liever de euro,s in de zak heeft en de handelaar met het gezeur opzadelt en nog erger de niets vermoedende beginnende kweker met een hoop emotie,s en zorgen en onmacht opzadelt er word te vaak met het vingertje gewezen naar handelaren terwijl die maar een radertje is in het geheel m.v.g een kweker

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fransb
      In de voeding is meer te halen dan de meeste denken.'
      Grofparkieten zaad en wildzang zaad is inderdaad niet de beste samenstelling voor neophema`s, maar dood ervan gaan geloof ik ook niet in.
      Wel kan je beter een goed samengesteld zaad nemen die bestemd is voor Neophema`s

Vogels uit de handel kopen geeft altijd meer risico dan bij een echte liefhebber die weet waar hij mee bezig is.
      Bij de handelaar wissel het bestand continu en zitten de vogels er meestal maar even.
      Als iemand dan zieke vogels naar de handel gebracht heeft, zal de handelaar daar zelf weinig van ondervinden, maar de liefhebber die ze koopt juist wel.
      Je beslissing om nu bij een liefhebber te gaan halen vindt ik daarom ook de juiste beslissing.
      Daar kan je de rest van zijn bestand meteen bekijken hoe die erbij zitten.

Als ik nieuwe vogels aanschaf gaan deze altijd 6 tot 8 weken appart van de andere.
      ik heb daar een apparte ruimte voor waar ik pas kom als ik bij me eigen vogels niet meer hoeft te zijn.
      De vogels krijgen dan wat extra vitamine en soms wil ik ook wel bovomix geven.
      Na 6 tot 8 weken gaan de nieuwe in het hok bij me eigen vogels, maar worden nog wel appart gezet.
      Gaat dat allemaal goed, komen ze bij elkaar na zo`n week of 12 vanaf aanschaf datum bij de andere te zitten.

Neophema`s zijn hele leuke vogels, maar qua ziekten kan het een ramp zijn.
      Maar als je de regels goed te volgt valt het allemaal best wel mee.

Voordat je nieuwe vogels aanschaf zou ik wel eerst even alles goed ontsmetten.
      Je heb tenslotte een ziekte in je hok die misschien verspreid kan worden door stofdeeltjes ed. in de lucht.

Voer / drinkbakken ed ook goed ontsmetten want met speeksel kunnen ze oo ziekten overbrengen.
      Dank u voor uw uitleg, ik ben ook zo vrij geweest om even een kijkje te nemen op uw site. en dat ziet er goed uit. zo ben ik weeer wat wijzer geworden. Ik heb nog wel een vraagje m.b.t de vocht. in mijn schuur zal de luchtvochtigheid net zoveel zijn als buiten. het is nl geen geisoleerd schuurtje, en ik weet van afgelopen winter dat het er niet minder vochtig is als buiten. hoe los ik dat probleem dan op?

mvg

Opmerking

Hoi Luus.
        Bedankt voor het compliment van de site.
        Helaas is die niet helemaal up to date, moet hem nodig weer eens bij werken.

Wat betreft het vocht.
        Daar moet je wel erg voorzichtig mee zijn, maar mijn vogels kunnen ook voor het grootste deel naar buiten in de winter.
        Ik heb binnen wel vloerverwarming liggen speciaal tegen het vocht.
        Je zou er een op olie gevult kacheltje in kunnen zetten en die op een paar graden zetten.
        Hiermee zal je de luchtvochtigheid ook wat lager kunnen krijgen.
        Isolatie is wel raadzaam ivm de stook kosten.

Misschien dat je in het schuurtje wat plastic kan hangen om de ruimte waar de vogels zitten te verkleinen.
        Daarmee wordt het verbruik van de kachel ook minder.
        sigpic

Opmerking

Working...
        X