Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura,s bij elkaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pyrrhura,s bij elkaar

Halllo

Ik heb 2 schitterende koppels pyrrhuras
    Bruin oor en hypoxanta
    Die zitten apart maar ik heb nog een ren
    Van 8m 2m 1m
    Dat zou toch makkelijk bij elkaar moetten
    Iemand die ook meerdere koppels bij elkaar heeft
    Gr nick

Dit gaat op langer termijn vrijwel altijd fout. Ik zou pyrrhura's enkel per koppel huisvesten. Je zou kunnen overwegen om de vlucht te splitsen.

Opmerking

Oke dat is zonde want
      Me vlucht is maar een meter breedt
      En 8 meter lang alleen aan de voorzijde open
      Als ik er een want tussen zet 8 m lang wordt hij zo smal ook zonde
      En als ik in de breedte van er een want tussen zet zie je de achterste niet zitten toch maar wat anders verzinnen dan gr nick

Opmerking

Wel vreemd eigenlijk
        Want ze leven nornaal in groepen van
        10-15 vogels en dan zou het met zijn 4e eigenlijk niet gaan
        Maar ga hen toch maar splitzen denk ik
        Gr nick

Opmerking

niet vergeten he natuur zijn ze vrij kunnen ze overal heen als de ene de andere niet wilt kan die weg. In een voliere kunnen ze nergens heen.
          Neem Gerust een kijkje op mijn site

http://rkarssenvogels.123website.nl

Opmerking

Hier vind je mijn ervaringen met het samen houden van meerdere koppels Pyrrhura:

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Molinea samen huisvesten

Ik poog altijd koppel per koppel te huisvesten, maar in de voli zitter er nu een 15 tal samen.. Zolang ze niet in de kweek gaan gaat dit, maar ik merk toch ook wel dat ze broeds aan het worden zijn.. Dus worden ze zo snel mogelijk ook koppelsgewijs gehuisvest.

mvg Maarten

Pyrrhura Molinae Michiels Belgium is lid van Facebook. Word lid van Facebook om met Pyrrhura Molinae Michiels Belgium en anderen in contact te komen. Facebook geeft mensen de kans om te delen en...

Opmerking

Voor zo'n lengte moet het wel te doen zijn denk ik maar daar je met twee soorten wil samen voegen moet je hopen dat ze niet gaan kruisen.

mvg

Opmerking

Kruisen zal niet het probleem zijn. Koppels die elkaar af proberen te maken in het broedseizoen zal wel een probleem zijn. De lengte is netjes maar de breedte zorgt ervoor dat de koppels elkaar niet uit de weg kunnen gaan.

Opmerking

Ja kruisen is geen probleem ze blijven wel
                    Bij der eigen partner maar in de breedte maakt het lastig om elkaar uit de weg tegaan maak er gewoon een wand van gaas tussen op 4 meter
                    En dubbel gas dan weet ik zeker dat er niet veel kan gebeuren
                    Gr nick

Opmerking

Pyrrhura off topic

Weet er iemand of je een pyrrhura kan afleren om overal geschenkjes achter te laten? hij zit altijd los als we er zijn en is super tam.
                      Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor !
                      Danku!

Opmerking

Ik denk van niet Glenn, of hij moet buiten zijn kooi een vaste zitplek hebben, waar je een krant of papier onder kunt leggen. Zindelijk krijg je een vogel niet helaas.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                          Ik denk van niet Glenn, of hij moet buiten zijn kooi een vaste zitplek hebben, waar je een krant of papier onder kunt leggen. Zindelijk krijg je een vogel niet helaas.
                          dus NEE roepen en hem dan in z'n kooi steken helpt niet ? moeten we hem dan gewoon maar laten in het rond schijten ofzo xp
                          want vanaf ik z'n kooi openzet komt hij op me zitten en wil overal mee naartoe , zelfs in de douche ^^

Opmerking

@ Glen Smets:

In rechtstreekse mail heb ik je vorige week nadere toelichting omtrent de aanzienlijke risico's van zindelijkheidtraining bij papegaaiachtigen aangegeven.

Uit je vraagstelling blijkt dat je toch je zoektocht naar een dergelijke trainingsmethode voortzet en daarmee kennelijk voornemens bent die risico's voor je vogel te nemen.

Jammer!
                            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                              @ Glen Smets:

In rechtstreekse mail heb ik je vorige week nadere toelichting omtrent de aanzienlijke risico's van zindelijkheidtraining bij papegaaiachtigen aangegeven.

Uit je vraagstelling blijkt dat je toch je zoektocht naar een dergelijke trainingsmethode voortzet en daarmee kennelijk voornemens bent die risico's voor je vogel te nemen.

Jammer!
                              jammer? ik wil gewoon niet dat hij overal zn behoefte achterlaat.
                              en welke risico's neem ik dan?
                              Hij komt altijd op me zitten en heb hem nog geen 2 maand
                              Moest hij me niet moeten zou hij krijsen in z'n kooi en proberen weg te vliegen.

ik snap jouw probleem niet hoor
                              Die vogel word super verwend en komt zeker NIETS te kort.
                              Hij mag altijd uit zn kooi vliegen, maar het liefst van al zit hij op mn hand of schouder,
                              Uit je reacties concludeer ik dat je denkt dat ik slechte bedoelingen met mn vogel heb ofzo...
                              Het enige dat me stoort is dat hij het laat vallen waar hij wil.

Opmerking

Working...
                              X