Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Samen plaatsen van parkieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Samen plaatsen van parkieten

Ik ben met een voliere aan het bouwen maten 4 meter breed 2 hoog En 2 diep ik wil daar 2 bergparkieten in doen en 4 rosella's kan dat of is dat te veel of kunnen ze niet samen geplaats worden wie kan mij daar antwoord op geven

De parkieten deskundigen zullen nog wel met meer antwoorden komen ,maar volgens mij kan dat niet.
    In iedergeval niet met rosella's.

Opmerking

Wie kan mij daar antwoord op geven
      Ik moet ze namelijk morgen ophalen

Opmerking

rosellas kun je niet bij andere vogels houden dat gaat een keer verkeert,4 rosellas gaat ook niet als je er nestkasten in hangt.

Opmerking

En bergparkieten kunnen die wel bij elkaar in

Opmerking

heb zelf pracht rosella s bij valkparkieten en grasjes en dat gaat goed penanten kun je beste per koppel houden
            mijn bergen vliegen met grasjes en kakariki in 1 vlucht

Opmerking

die vlucht van jou is mooi voor 1 koppel bergen en er niets bij in doen voor al geen rossela zoek maar even op het cafe dan lees je wel hoe je rossela's moet houden

Opmerking

Inderdaad die voliere is goed voor 1 kppl bergen met mss 1 kppl kleinere soorten zoals neophema. Ik zou die rosella's niet meenemen als je ze niet per koppel kunt huisvesten.

mvg

Opmerking

het ken goed gaan ik had zowel rossela als bergparkieten bij elkaar zitte daar zaaten ook nog parkieten en valkaprkieten en een maisparkiet bij dat gin prima
                  maar ik had wel een hele goote voliere groetjes steve

Opmerking

Bij 2 bergen denk ik aan een stel

Het lijkt wel dat een ieder problemen wil hebben door rosella's te houden tezamen met bergen of wat dan ook .

Regel is dat jonge rosella's gewoonlijk niet voor problemen zorgen in een gezelschapsvoliere na het broedseizoen , echter zodra de hormonen op beginnen te spelen en dat kan al in een zachte herfst/winter kunnen ze zeer agressief worden tegen al wat niet de partner is en ook daar kunnen ze enorm achteraan jagen als de partner nog geen 'last' heeft van broedgedrag .

Het kan wel eens goed gaan om tezamen te broeden maar is geen regel en zeker niet in een te kleine ruimte .

Zet ook geen rosella's in aangrenzende volieres net als geen fam van de roodruggen naast rosella's wordt een bloedbad als er geen dubbel gaas tussen zit .

Paul

Opmerking

Working...
                    X