Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water en voer niet vinden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• water en voer niet vinden

Hallo allemaal,

Ik heb deze week een nieuw koppel kakariki's gekocht maar deze
    kunnen op de een of andere manier de voerbakjes en waterfontijntjes
    niet vinden. Ze blijven in het nachthok en buiten op de grond zoeken terwijl
    het voer opgehangen is.
    Nu heb ik al wat water op de grond gezet en ze eten het gemorste zaad wel op. Ik kan ze niet opsluiten in het nachthok
    omdat er meer vogels in de voliere en nachthok zitten.
    Hoe lang duurt het gemiddeld voor dat een nieuwe vogel gewent is?
    sigpic

Een gulden regel: bij aanschaf altijd water en voer op de grond verstrekken. Daarnaast voer ophangen op de plaats waar jij wilt. Op den duur weten ze dan ook dat wel te vinden.

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

mijn nieuwe koppel vogels had daar in het begint ook last van, ik heb toen ook het voer en water op de grond gezet, en deze nadat ze gewend waren aan de nieuwe omgeving weer opgehangen, nu kunnen ze alles vinden. het heeft natuurlijk ook met de nieuwe omgeving te maken van de vogel .
      je kunt niet falen, tenzij je opgeeft!

Opmerking

Ik heb water en voer op de grond gezet, zowel buiten als binnen. Maar op de een of andere manier mag het nieuwe koppeltje niet in het nachthok komen, dan worden ze weer weggejaagd en doen ze dat niet snel genoeg dan worden ze gebeten.
        Is dit ook wennen?
        sigpic

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kissis4ever
          Ik heb water en voer op de grond gezet, zowel buiten als binnen. Maar op de een of andere manier mag het nieuwe koppeltje niet in het nachthok komen, dan worden ze weer weggejaagd en doen ze dat niet snel genoeg dan worden ze gebeten.
          Is dit ook wennen?
          bij mij duurde het wennen zo'n 4 a 5 dagen, maar in het begin wel als waarschuwen bijtgebaren maken maar ze zijn nooit gebeten.
          ik denk dat je het even in de gaten moet houden of er eventueel verbetering in komt. ik hoop dat het snel beter gaat.
          je kunt niet falen, tenzij je opgeeft!

Opmerking

Opmerking

er zitten nog acht andere kakariki's in en dat gaat prima
              Nou ja echt bijten is het niet (ze zijn niet gewond) maar ze worden wel aangeraakt. Het is net of ze met zijn achten denken: hier in het nachthok is het voer en dat is van ons
              Ze laten zich ook gewoon wegjagen
              sigpic

Opmerking

Hallo:

Het gedrag is dus heel normaal, de pikorde wordt vastgelegd.
                Ik zou ook opspelen als u ongevraagd bij mij intrekt .

Wessel van der Veen.

Opmerking

haha bedankt
                  sigpic

Opmerking

Working...
                  X