Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor parkietachtige is dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

latijns

Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
    latijnse namen van vogels,
    Dat had ik al opgemerkt in mijn berichtje van 2 augustus j.l., dat zij tot het genus polytelis behoorden

Opmerking

hoi,
      Ik ben me ter voorbereiding van mijn studie aan het concentreren op de latijnse namen van vogels,
      vandaag dat ik zag dat je ( sorry) geen gelijk hebt.
      de barraband is namelijk van de familie Polytelis (swainsonii) net als de bergparkiet (polytelis anthopeplus) en de princess van wales parkiet (polytelis alexandrae)

de koningsparkiet is de Alisterus familie

m.v.g.
      Lars Lambooij
      ja je hebt gelijk heb ook even gezocht stom van mij maar ben ook maar een mens en een fout zit in een kleine hoek maar hoe dan ook een domme fout van mij

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
        ja je hebt gelijk heb ook even gezocht stom van mij maar ben ook maar een mens en een fout zit in een kleine hoek maar hoe dan ook een domme fout van mij
        maakt niks uit,
        Ik zie ook niks als een fout hoor :P
        ik wijs je er alleen even op, zo word iedereen weer wat wijzer toch ??
        manager bij een speech :
        vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
        maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

maakt niks uit,
          Ik zie ook niks als een fout hoor :P
          ik wijs je er alleen even op, zo word iedereen weer wat wijzer toch ??
          zeker weten

Opmerking

Hij heeft inderdaad wel wat van een swiftparkiet, maar swiften zijn toch een hele familie op zich? Ik zie een swift niet snel vermengen met iets anders dan.

Opmerking

hoi,
              Ik ben me ter voorbereiding van mijn studie aan het concentreren op de latijnse namen van vogels,
              vandaag dat ik zag dat je ( sorry) geen gelijk hebt.
              de barraband is namelijk van de familie Polytelis (swainsonii) net als de bergparkiet (polytelis anthopeplus) en de princess van wales parkiet (polytelis alexandrae)

de koningsparkiet is de Alisterus familie

m.v.g.
              Lars Lambooij
              de familie,s wil niet altijd wat zeggen ik heb zelf een kruising met een rossela en een roodrug en ken iemand die een kruising princes of wale,s x turquasinne parkiet heeft die familie,s liggen zelfs nog veder van elkaar

Opmerking

Zeker in het kader van een studie is het handig te weten dat "Latijnse naam" niet de juiste term is. Veel namen van dieren zijn afgeleid uit het Latijns, maar ook uit het Grieks en zelfs een combinatie van de twee talen wordt gebruikt.
                De juiste kreet is wetenschappelijke naam.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats en moest gelijk aan dit topic denken,
                  ze lijken erg op elkaar toch?

ik denk nu dat princess van wales parkiet x barrabandparkiet heel goed zou kunnen kloppen.

manager bij een speech :
                  vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                  maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Working...
                  X