Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jongen dood

Mijn koppel valkparkieten hebben in de 1e ronde dit jaar 6 jongen groot gebracht. Nu in de 2e ronde hebben ze "slechts" 2 jongen gekregen.

Nu lag er vorige week 1 dood in het hok waar niet echt wat raars aan te zien was (alleen een beetje plat)

Nu kijk ik net in het hok en ligt het 2e jong ook dood in het blok. Deze was bebloed en veren uitgetrokken. Hoe kan dit gebeuren? zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Groet Martin

Zitten er andere parkieten bij de valkparkieten?

Opmerking

Ja die zitten er wel (gras en bourkeparkieten) maar deze zaten er de 1e ronde ook wel bij in

Opmerking

Zoek de oorzaak bij de grasparkieten lijkt mij het meest voor de hand liggende .

Heb ook valk- en grasparkieten bij elkaar gehad en kan goed gaan zelfs valk en grasparkieten in 1 blok met jongen , maar het is vaker mis gegaan doordat de grasparkieten nogal fel kunnen zijn en valkparkieten delven dan het onderspit

Paul

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Paul Rooth
          Zoek de oorzaak bij de grasparkieten lijkt mij het meest voor de hand liggende .

Heb ook valk- en grasparkieten bij elkaar gehad en kan goed gaan zelfs valk en grasparkieten in 1 blok met jongen , maar het is vaker mis gegaan doordat de grasparkieten nogal fel kunnen zijn en valkparkieten delven dan het onderspit

Paul
          ook ik heb dit eenmaal gehad, toen mijn Engelse grasparkiet werd aangevallen in haar broedhok door een andere pop en de 2 jongen moesten dit met de dood bekopen en de moeder was aardig aangeslagen!

Gelukkig heb ik de pop nog kunnen redden..

Opmerking

Je grasparkieten slachten dus je jonge valken in hun blok af, grasparkieten zijn leuke vogels als je ze apart houdt van alles.

Opmerking

Dat is niet zo mooi, maar ik wil toch vluchtjes gaan maken na dit seizoen

Opmerking

Working...
              X