Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• valkparkieten

hallo wij zijn patrick en sylvia
    we hebben twee valkparkieten, een setje
    nu is t zo dat ze al een paar keer 1 eitje heeft gelegd maar niet naar omkeek
    eindelijk es het nu dan zover dat ze er twee heeft gelegd en ook gaat broeden overdag maar s'nachts dus niet en het mannetje kijkt er helemaal niet naar om
    wat kunnen we hier aan doen

grrr
    p en s

De eitjes gewoon laten liggen.
    Maar als ze er niet naar om kijken dan denk ik dat beide vogels niet in broedconditie zijn.
    Wat voor broedblok hebben de vogels en heb je in het blok iets op de bodem liggen.
    Normaal als de vogels zouden broeden zit het mannetje er overdag op en de pop 's nachts.

Opmerking

ik heb een broedhok speciaal voor valkparkieten bij de dierenwinkel gekocht.
      en ja ik heb wat zaagsel op de bodem neer gelegt.
      groetjes sylvia

Opmerking

ik had altijd een broedblok standaart voor valkparkieten, die *zucht* nog uitgeboord moesten worden.
        daar legde ik een bodempje houdsnip op
        ik had in de kooien ook houdsnip en beviel uitstekend.
        maar de eerste nestjes mislukten elk jaaar weer o ja en niet kweken voor ze anderhalf jaar oud zijn anders word het zoiezo niks

suc6 dermee.

Opmerking

het mannetje is drie en het vrouwtje is twee jaar geweest.
          groetjes sylvia

Opmerking

ze legt ook niet meer dan twee eitjes .en wat ik op internet lees is dat ze elke dag een eitje leggen .maar de eerste keer zat er vier dagen tussen .en bij deze eitjes twee dagen .kan dat of is dat ook niet goed.
            groetjes sylvia

Opmerking

zo doe ik het,

Normaal leggen valkparkieten om de dag een ei, tot gemiddeld 7 eieren.
              Pop en man broeden afwisselend, man meestal overdag en pop 's ochtends vroeg, 's avonds en 's nachts. Mijn pop legt nooit meer dan 4 eieren en broed overdag en 's nachts, de man wisselt haar overdag elke x af om haar te laten eten en dit gaat best goed. Mijn broedblok is 20 bij 20 bij 40 cm en er in ligt zaagsel vermengd met turfmolm.

succes in ieder geval.

gr,
              Harwin

Opmerking

Working...
              X