Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bourkes eieren 4 uur koud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bourkes eieren 4 uur koud

Dag,

De bourkes in mijn voliere zijn sinds een dikke week aan het broeden. De pop zit de hele dag op de eieren en komt er alleen savonds even uit om zich door de man te laten voeren. Toen ik vanavond keek wilde de pop niet terug op nest, en wat bleek: de rijstvogels hadden een nest gebouwd in het eerste gedeelte van het blok waardoor de pop niet naar haar eieren kon. Snel dat nest verwijderd, en jawel, binnen een minuut zat de pop weer op het nest, echter de eieren voelde koud aan (21:30).

Echter toen ik de vogels eten gaf om ongeveer 17:30 was de pop nog wel op nest. De eieren zijn dus hooguit 4 uur onverwarmd geweest.
    Vraag: zou dit funest zijn voor de eieren of kunnen die een paar uur onverwarmd zijn overleven?

groeten,
    Sander

Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bot
    Dag,

De bourkes in mijn voliere zijn sinds een dikke week aan het broeden. De pop zit de hele dag op de eieren en komt er alleen savonds even uit om zich door de man te laten voeren. Toen ik vanavond keek wilde de pop niet terug op nest, en wat bleek: de rijstvogels hadden een nest gebouwd in het eerste gedeelte van het blok waardoor de pop niet naar haar eieren kon. Snel dat nest verwijderd, en jawel, binnen een minuut zat de pop weer op het nest, echter de eieren voelde koud aan (21:30).

Echter toen ik de vogels eten gaf om ongeveer 17:30 was de pop nog wel op nest. De eieren zijn dus hooguit 4 uur onverwarmd geweest.
    Vraag: zou dit funest zijn voor de eieren of kunnen die een paar uur onverwarmd zijn overleven?

groeten,
    Sander
    Dit hoeft geen probleem te zijn Sander.
    Gewoon lekker verder laten broeden.
    sigpic

Opmerking

dag Frans,

Dank voor je antwoord, hopen dat de eieren gewoon uitkomen inderdaad!
      Ik wilde sowieso niet ingrijpen, maar was benieuwd of iemand wist of de eieren nu nog uit gaan komen.

groeten,
      Sander

Opmerking

Of de eieren uitkomen is natuurlijk altijd afwachten, maar ik denk dat ze dit wel zouden kunnen overleven.

Opmerking

Working...
        X