Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Turquoisine parkieten, tweede ronde?
Collapse
X
-
Hoi,
Bedankt voor de antwoorden, ik was niet van plan om iets te 'doen' ik was alleen benieuwd of dit een normale procedure is.
Ik had niet verwacht dat ze zo snel een tweede ronde zou beginnen, ik dacht dat de ouwe jongen eerst uitgevlogen zouden zijn en ik had zeker niet verwacht dat ze er een ander blok voor zouden gebruiken, vandaar.
Ik zie ze regelmatig het eerste blok ingaan om de jongen te voeren dus dat gaat tot nu toe goed.
Dree
Opmerking
-
Het is wel normaal maar hou wel in de gaten dat de man ze blijf voeren, vanaf het derde ei van het nieuwe nest gaat de pop broeden en doet niets meer aan de jongen.
wij doen nog geen andere broedgelegenheid geven, vaak leg ze dan tussen de jongen haar eieren die vervangen we dan even door nep om breuk te voorkomen. Zodra de jongen uitvliegen geven we dan de echte terug. doordat ze bij de jongen zit blijf ze wel voeren.
hier komt het altijd mooi uit vanaf dat de pop gaat broeden vlieg het laatste jong al uit dus klop de broedtijd met de eieren.
Opmerking
-
Ja dan kan je niet anders denk ik, hou de man goed in de gaten meestal blijf die trouw de jongen voeren tot deze uitvliegen. Mocht dit nu niet het geval zijn kan je het blok open zetten op de grond of tafeltje in de kooi of de jongen als ze in de veren zittten eruit op de grond zetten, pa zoek ze dan wel op.
Opmerking
-
Ok, bedankt voor de tip
Vrouwtje zit nog niet vast in haar nieuwe blok, nog geen eieren.
Ma gaat nog wel voeren in het ouwe nest, pa doet dat ook wel maar niet zo vaak of ik mis het steeds net, kids beginnen al wat kleur op de vleugel-pennen en staart te krijgen en zien er levendig uit.
Ow, ik zie pa en ma nu net allebei het ouwe nest ingaan, misschien maak ik me zorgen om niks maar ik zal het in de gaten houden.
Groet Dree
-----------------
Foto net genomen, je ziet het jongste jong, die ziet er nu uit als het oudste jong een paar dagen geleden dus ze groeien wel goed.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking