Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voer gedrag Turquoisines & Bourkes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voer gedrag Turquoisines & Bourkes

Volgens mij worden de meeste jonge parkieten de eerste dag helemaal nog niet gevoerd, aangezien de jongen de krop vol hebben met voeding uit het ei.

Daarna worden de jongen volgens mij door beide ouders gevoed

Opmerking

Opmerking

Ik zou me zowiezo daar niet zoveel zorgen over maken. De meeste vogels weten wel hoe ze de jongen groot moeten krijgen

Opmerking

Hoi,

Ik maak me geen zorgen, ik wil het gebruikelijke gedragspatroon weten, heeft u Bourkes en/of Turquoisines?

Dree

Opmerking

Ik heb bourkes zitten nu. Turquoisines heb ik gehad, maar die heb ik weer weggedaan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dree
              Hoi,

Ik maak me geen zorgen, ik wil het gebruikelijke gedragspatroon weten, heeft u Bourkes en/of Turquoisines?

Dree
              De leeftijd van het ei maak toch uit wanneer het uitval, als je alle jongen tegelijk had gewild had je de eieren weg kunnen halen en vervangen door nepeitjes, als de pop dan gaat broeden leg je alles eronder en komen ze wel binnen twee dagen allemaal uit.

Mannen voeren de pop buiten het blok ook wel in het blok, als de jongen groter zijn komt moeder er meer uit en gaan ze om de beurt voeren. Het meest voert moeder vader voert het meest als ze uitvliegen, moeder begin dan al vaak aan het volgende nest. Bij een paar splendids van ons zit pa ook veel in het blok vooral in de broedtijd, een splendid voert de jongen meer mee dan een bourke of turquoisine. Ik hoop dat je zo meer op de hoogte ben.

Opmerking

Hoi,

Niet de leeftijd van het ei maakt uit wanneer het uitkomt maar de tijd die er op gebroed is.
                Zie bijvoorbeeld een kwartel, die gaat pas broeden als alle eieren gelegd zijn en alle eieren komen tegelijk uit, zo had ik dus "verwacht" (niet gewild) dat er drie eieren ongeveer tegelijk uit zouden komen omdat ze na het derde ei pas gaan broeden.
                Gisteren effe met een lampje gekeken en ik denk dat er een paar onbevruchte eieren tussen zitten, ik kon niet alle eieren goed schouwen omdat het jong dwars over de andere eieren lag te klioelen

Voor de rest ben ik heel blij met je duidelijke uitleg over het voeren
                Bedankt.

groet Dree

Opmerking

Bij mij zijn er dit jaar 5 eieren uitgekomen. Eerst 1, toen 1 dag niks, daarna 2 op 1 dag en toen weer 2 keer 1.

Opmerking

Hoi,

Dat schijnt normaler te zijn dan mijn stelling van de eerste drie tegelijk.
                    Ik heb vanmorgen die stelling ook effe op het Neophema-forum gezet en het is inderdaad gebruikelijker dat het gebeurt volgens het schema van Spenkie of iets wat er op lijkt.

Dree

Opmerking

Working...
                    X