Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legnood?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Legnood?

Hallo allemaal,

Mijn bourkeparkiet zit al een paar dagen in het nestkastje, maar ze heeft nog steeds geen ei. Kan het zijn dat ze last heeft van legnood of duurt het soms gewoon wat langer?

Eind maart had ze ook eieren, maar toen is ze gestopt met broeden. Misschien maar beter ook want ze zat in het hokje bij de kwartels. Ik denk dat het niet goed was gekomen als de eieren waren uitgekomen.

Groetjes Inge

Hoi,

Een paar dagen is niet raar volgens mij, ik heb ook een Bourke op eieren zitten nu, ik hou alles bij maar laat ik dat nou net niet opgeschreven
    hebben... maar ik denk wel dat je een dezer dagen een ei hebt.

Groet Dree

Opmerking

Legnood herken je aan het bol zitten van de vogel, er ziek uit zien en ziek gedragen. En een hele dikke kont.
      Warm zetten is het eerste wat je kunt doen. Wees wel voorzichtig en ga niet voelen of er een ei zit, want je zou het stuk kunnen duwen. En dan sterft je vogel zowieso.

Opmerking

Hoi Danielle,

Ze ziet er niet ziek uit. Ze is gewoon beweglijk, maar zit veel in het nestkastje. Ik begrijp alleen niet waarom ze dan nog geen ei heeft, maar misschien moet ik wat meer geduld hebben.

Groetjes Inge

Opmerking

Het eerste ei is gelegd!

Opmerking

Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
            X