hoe zie ik het verschil tussen een witte valkparkiet man en een pop
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
witte valkparkieten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoensDoe pop heeft bruine spikkels op de staart (en vleugels) en de man heeft een hele witte staart en vleugels
ik geloof dat het hier gaat om zuivere witten of wel albino of de zwart oog die hebben dat niet hoe je het wel kan zie weet ik niet dat laat ik aan andere mensen over die het wel weten
Opmerking
-
Volgens mij is het bij echte witte niet te zien.
Kijk eens op http://www.valkparkiet.com/nl/vraag/1.htm
Daar staat een hele mooie uitleg waaraan je het misschien wel kan merken.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
klopt helemaal , een witte is een witmaskerlutino.
hierbij mag geen enkel andere kleur inzitten , dan is het geen zuivere albino.
ik noem het albino voor het gemak maar wit mag geen albino heten , albino is een combi van lutino met een blauwfactor en blauw kent men niet bij valkparkieten.
een man of pop is niet te zien bij albino's , niet aan postuur , formaat kuif en wat dan ook.
immers je kunt ook een pop met groot formaat of grote kuif hebben.
je kunt het soms zien aan de combi van de ouders.
alleen maar bij de volgende combi :
een albino man op een witmasker of split witmasker pop of
witmasker man split lutino op een witmasker of split witmasker pop of
lutino split witmasker op een witmasker of split witmasker pop of
willekeurige man split lutino en witmasker op een witmasker of split witmasker pop.
in al deze gevallen zijn de albino's en lutino's altijd poppen.
bij alle andere combinaties waaruit albino's vallen is het geslacht niet te vertellen.
je kunt het enkel zeggen door dna.
je kunt ook afwachten tot misschien de vogel mannen-gedrag vertoont of als de vogel eieren gaat leggen.
het gedrag geeft nog geen 100% uitsluitsel kan ik uit ervaring zeggen , ook poppen kunnen heel soms een aardig deuntje "fluiten".
het eieren leggen spreekt voor zich.
nog 1 kanttekening.
velen zeggen een witte vogel met zwarte ogen te hebben , maar dit gewoon witte die met rode ogen geboren zijn
de witte zwartoog mutatie is bijzonder zeldzaam in nederland , je hebt het dan over een bonte witmasker zonder grijs.
je kweekt met zo wit mogelijke bonte witmaskers tot je geen grijs meer in de jongen hebt , genaamd witte zwartoog maar eigelijk gewoon bont witmasker.
van de lutino en albino verdwijnen de rode ogen naarmate ze ouder worden en deze worden blauw zwartachtig.
schijn je met een lampje in het oog zie je het rood nog iets.
omdat de albino geen echte albino is zul je ook geen albino's vinden die al ouder zijn met vuurrode ogen , zo rood als bij de geboorte.
lang verhaal maar de enige echte uitleg.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking