Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkieten in buitenvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Valkparkieten in buitenvoliere

Hallo,

ik wil in het voorjaar graag 2 valkparkieten houden buiten in een grote voliere. Deze voliere is dan aan 3 kanten muur en alleen aan de voorkant gaas waar ze op kunnen klimmen met een dak erop. Verder zal er geen binnenhok bijkomen, maar wel wat leghokjes waar ze in kunnen schuilen. Mijn vraag is of ze hier het hele jaar in kunnen zitten. Ik lees veel verhalen dat ze winterhard zijn, maar kunnen ze ook tegen -10 graden zonder een verwarmd binnenhok?

Misschien dat jullie zelf nog verhalen hebben over eigen ervaring met valkparkieten in een buitenvoliere? Mag ook over hoe je vogeltjes het buiten vinden, of tam zijn of niet enz.. Zelf vind ik dit heel interessant om te weten. Ik wil namelijk zoveel mogelijk informatie verzamelen voor ik aan deze hobby begin :P

Alvast bedankt!

Heb zelf ook valkparkieten ze hebben een nachthok van h2xb1.5xd1.5 maar maken hier geen gebruik van.ze blijfen snachts buiten ook al is het -10 en van mijn buitenvoliere is maar van 2 kantenafgeschermd
    M.v.g Dennis
    http://www.kwekerslijst.tk

Opmerking

Kunnen ze prima tegen, als ze maar uit de wind kunnen zitten, maar dat lijkt wel te kunnen als ik het zo hoor
      Mijn Site

Opmerking

mijn valken zitten in buiten vluchten aan 3 zijden dicht en geheel overdekt zo heb ik ze al jaren zitten en zonder nacht hok ook geen broed blokken in de winter die hang ik pas eind feb, op en na het broed seizoen haal ik ze weer weg

Opmerking

Als ze maar droog en redelijk beschut zitten is het geen probleem

Opmerking

Working...
          X